pisanki farbowane w cebuli

Jak zrobić pisanki farbowane w cebuli?

MarlenaMarlena - specjalista Tipy.pl
Gotowanie jajek w łupinach cebuli jest chyba najpopularniejszą metodą wielkanocnego farbowania jajek. Ale zazwyczaj po prostu wkładamy do łupin jajka i otrzymujemy jednokolorowe pisanki. Wtedy możemy je skrobać tworząc na nich piękne wzory. Ale co powiesz na to, żeby z wody wyciągnąć już gotowe jajka z wzorami? Wydaje się niemożliwe? A jednak. Przeczytaj jak można to zrobić.
P

* łupiny z cebuli (średnio łupiny z 1-2 cebul na 1 jajko),
* 2-3 łyżki octu,
* jajka,
* rajstopy,
* listki – pietruszki, koniczyny, bluszcz... cokolwiek tylko znajdziesz,
* naklejki – serduszka, motylki, kurczaczki...,
* nożyczki.

1
Umyj jajka w mydlanej wodzie, aby dokładnie je wyczyścić z wszelkich nieczystości. Dokładnie je osusz przed przystąpieniem do pracy.
2
farbowanie pisanek - krok 2
Umieść listki i/lub naklejki na jajkach. Naklejki to prosta sprawa, ale jak umieścić listki? Po prostu zwilż je delikatnie w wodzie i przyłóż do jajka. Możesz też użyć kleju. Działa!
3
farbowanie pisanek - krok 3
Potnij rajstopy na 10 centymetrowe tuby. Potrzebujesz jednej takiej tuby na jedno jajko.
4
Zawiąż jeden koniec tuby z rajstopy na supeł. Ostrożnie włóż jajko do rajstopy. Naciągnij delikatnie rajstopy i zawiąż supeł z drugiej strony. Uważaj, żeby nie przemieścić naklejek i/lub listków. Dzięki temu będą się one lepiej trzymać w miejscu.
5
Łupiny i ocet umieść w garnku i zalej wodą. Doprowadź do wrzenia i gotuj przez 30 minut.
6
Dodaj do wrzątku jajka (uważaj, żeby nie pękły). Gotuj około 10-12 minut. Im dłużej gotujesz tym ciemniejszy kolor będą miały jajka. Ale pamiętaj, żeby potem zjeść jajka nie możesz ich za długo gotować.
7
Gdy jajka złapią kolor, wyjmij je z wody. Pozostaw do wystygnięcia.
8
Dopiero z zimnych jajek możesz ściągnąć rajstopy oraz listki i/lub naklejki.
9
Możesz wypolerować jajka odrobiną oliwy lub oleju, aby pięknie lśniły. Świetnie się prezentują.

Powiązane porady

baranek wielkanocny z patyczków do uszu
rzeżucha

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

lelek
07.04.2015
NIE DODAWAC OCTU !!!!!! Barwnik szlag trafi ,potworzą się bąble i nici z pisanek.
zasmucony
17.03.2015
Tragedia, jajka co prawda się zabarwiły, ale po naklejkach niema ani śladu. A miały być takie piękne pisanki...
MariaGaj
21.03.2013
piękne.