ciastka z cukrem

Jak zrobić ciastka posypane cukrem?

Ciasteczka z cukrem są bardzo proste i szybkie w wykonaniu. Nie powinny sprawić trudności żadnej gospodyni. To doskonały sposób, żeby sprawić przyjemność twojej rodzinie. Można podawać je z mlekiem. Co więcej są idealnym dodatkiem do kawy. Na pewno będą smakować każdemu domownikowi. Jak je zrobić? W poniższym artykule znajdziesz wskazówki.
P

* 6 dag cukru pudru,
* 25 dag mąki,
* 4 dag masła,
* 2 jajka,
* 2 łyżki mleka,
* ½ łyżeczki amoniaku spożywczego,
* Folia aluminiowa,
* Foremka do ciastek,
* Cukier biały do dekoracji,

1
Wsyp mąkę do garnka. Dodaj do niej odpowiednią ilość amoniaku spożywczego. Przesiej przez sitko. Następnie dodaj cukier puder i wcześniej posiekane masło (na dość drobne kwadraciki).
2
Weź jedno jajko. Oddziel żółtko od białka i dodaj je do garnka z mąką. Następnie wbij jedno całe jajko. Wlej odpowiednią ilość mleka, tak aby ciasto zrobiło się gęste. Wymieszaj składniki dokładnie i zagnieć ciasto.
3
Teraz oderwij kawałek folii aluminiowej i wyłóż na niej ciasto. Zawiń je dokładnie w folię. Następnie włóż do zamrażarki. Trzymaj je tam przez około godzinę. Po tym czasie ciasto lekko stwardnieje. Ułatwi to rozwałkowywanie.
4
Wyjmij ciasto. Teraz przystąp do rozwałkowywania. Ciasto nie powinno być zbyt cienkie. Następnie wykrawaj ciastka foremką (kształt dowolny). Jeśli nie masz foremki, możesz posłużyć się zwykłą szklanką.
5
Ułóż je na blaszce posmarowanej lekko tłuszczem. Każde ciastko posmaruj białkiem. Następnie posyp wszystkie, bądź część ciastek cukrem kryształowym. Piecz aż ciastka uzyskają złoty kolor. Temperatura ok. 180 stopni.

Powiązane porady

frytki odgrzewanie
cukier
Sposoby na przypalone jedzenie

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane