klawiatura

Jak czyścić klawiaturę laptopa?

Czyszczenie klawiatury jest bardzo ważne. To właśnie na niej zbiera się najwięcej bakterii i zarazków. Nieczyszczona, klawiatura może być pośrednikiem między chorą a zdrową osobą. Może ona również powodować różnego rodzaju choroby, np. zatrucie bądź zapalenie spojówek. Dlatego tak ważne jest regularne czyszczenie klawiatury. Jak to zrobić? W poniższym artykule znajdziesz różne sposoby na skuteczne wyczyszczenie klawiatury. Nie lekceważ tego. Czysta klawiatura to podstawa.
P

* bawełniana szmatka,
* płyn do mycia naczyń bądź środek do czyszczenia sprzętu elektronicznego,
* miska,
* skompresowane powietrze w sprayu,

1
Przed czyszczeniem klawiatury upewnij się czy laptop jest wyłączony oraz odłączony od prądu. Dzięki temu zapobiegniesz zniszczeniu laptopa (np. poprzez jego zalanie) bądź unikniesz ewentualnego porażenia prądem. Wyjmij z niego wszystkie CD-roomy oraz inne dyski przenośne. Odłącz wszystkie kable. Ułatwi to czyszczenie laptopa.
2
Dokładność czyszczenia zależy od możliwości twojego laptopa. Zależy to od fabrycznej specyfikacji sprzętu. Niekiedy jest łatwo wyjąć wszystkie klawisze i umyć je, a niekiedy jest to niemożliwe. Jeśli nie jesteś pewny czy twoje klawisze można wyciągnąć a następnie włożyć powrotem nie rób tego.
3
W takim wypadku skorzystaj z następującego sposobu. Przetrzyj klawiaturę bawełnianą szmatką ze specjalnym płynem do czyszczenia sprzętu komputerowego (jeśli nie masz takiego płynu możesz użyć wody z mydłem). Części mniej dostępne czyść patyczkami kosmetycznymi. Do osuszenia klawiatury możesz użyć skompresowanego powietrza.
4
Jeśli zdecydowałeś się wyjąć klawisze zrób to stopniowo. Przed tym zrób zdjęcie klawiatury, po to żeby mieć pewność co do ułożenia znaków. Część klawiszy włóż do miski napełnionej wodą z płynem do mycia naczyń. Trzymaj je tam przez kilka minut a następnie dokładnie osusz.
5
Włóż je z powrotem na swoje miejsce. Podważaj kolejne klawisze i powtarzaj proces czyszczenia. Jeśli nie możesz wyjąć jakiegoś klawisza możesz go podważyć, np. nożem. Powtarzaj to aż cała klawiatura będzie wyczyszczona.
6
Aby jak najdłużej utrzymać klawiaturę w dość czystym stanie pamiętaj, żeby unikać jedzenia i picia w pobliżu laptopa. Myj dokładnie ręce po każdym posiłku. Dzięki temu unikniesz tłustych śladów. Najgorszą przekąską, jaką możesz spożywać przy pracy z laptopem są orzeszki oraz chrupki. Ich okruszki łatwo wchodzą pod klawisze. Unikaj tego.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

dysk twardy
powolny laptop
czyszczenie klawiatury komputera

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane