mechanik samochodowy

Jak wybrać dobry serwis samochodowy?

Wybór dobrego serwisu jest bardzo ważny i nie jest obojętne, gdzie będziesz naprawiać swoje auto. Niefachowy mechanik może nawet narobić więcej szkód, niż pożytku, a skutki takiej „naprawy” mogą dać o sobie znać w najmniej oczekiwanym momencie.
1
Sprawdź, jaka jest reputacja danego serwisu. Popytaj znajomych, przeszukaj fora internetowe.
2
Sprawdź, jakie samochody stoją na parkingu serwisu. Generalnie im droższy samochód – tym bardziej wymagający klient. Jeżeli klientami są posiadacze aut o wartości nie przekraczającej kilku tysięcy, to też wiele mówi o jakości oferowanych tam usług. Im droższe auto, tym bardziej jego właściciel się o nie boi.
3
Dobrze świadczy o serwisie, jeżeli na ścianach serwisu wiszą certyfikaty pracowników potwierdzające, że uczestniczyli w określonych szkoleniach. Udział w nich to jednak nie wszystko, dlatego też niektóre firmy przeprowadzają kontrole i sprawdzają, czy pracownicy wykorzystują w praktyce zdobytą wiedzę.
4
Niektóre serwisy specjalizują się w określonej marce. Zorientuj się więc, czy w okolicy nie ma serwisu właściwego dla marki twojego samochodu. Czasem warto nawet nadrobić trochę kilometrów, aby mieć pewność, że oddajesz auto w dobre ręce. Pracownicy takiego serwisu doskonale znają słabe punkty konkretnych modeli naprawianej przez siebie marki.
5
Jeżeli mechanik od razu proponuje ci najtańsze możliwe części, oznacza to, że nie dba o klienta. Z jednej strony chce cię przyciągnąć niską ceną, z drugiej – dobrze wie, że jakość tych części jest niska i tak czy inaczej ją odczujesz.
6
Jeżeli zaś cena wydaje ci się podejrzanie wysoka – porównaj ją z konkurencją.
7
Jeżeli zamierza coś naprawiać metodą prób i błędów – uciekaj, ile sił w kołach i koni pod maską! Nie ma czegoś takiego, że nie wiadomo co to. Po prostu to on nie wie, co to.
8
Z rezerwą podchodź też do mechanika, który stwierdzi, że coś jeszcze jest do wymiany i namawia cię, by to zrobić już, natychmiast. Daj sobie czas na przemyślenie, a najlepiej skonfrontuj tą opinię u konkurencji.
9
Jeżeli masz taką możliwość, bądź przy naprawie. Uczciwy mechanik nie będzie miał niczego do ukrycia. Jeżeli koła są demontowane, powinny zostać oczyszczone, śruby nie powinny leżeć na ziemi, ponieważ w gwint może dostać się piach.
10
Ważne jest też ogólne wrażenie, jakie wywołuje serwis. Wiadomo, że niemożliwa jest tam sterylna czystość, ale powinno być na tyle czysto, na ile to możliwe w danym miejscu, i cale pomieszczenie nie powinno sprawiać wrażenia jednego wielkiego chaosu.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

dym z rury wydechowej
awaria systemu abs
Tankowanie

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane