Stroik świąteczny - zrób to sam

Jak zrobić stroik świąteczny metodą decoupage?

OlaOla - specjalista Tipy.pl
Decoupage jest ostatnio bardzo modnym sposobem dekorowania różnych przedmiotów. Ponadto daje niesamowite efekty i ze starych bezużytecznych przedmiotów, pozwala wyczarować wspaniałe dekoracje. Poniżej znajdziesz prosty sposób na wykonanie dekoracji na stół świąteczny lub na choinkę.
P

* Spalona żarówka,
* Jednokolorowe serwetki papierowe, lub ozdobny papier do pakowania,
* Świąteczne kwiaty (np. sztuczna gwiazda betlejemska),
* Zielone gałązki choinkowe lub listki (sztuczne),
* Świąteczne dekoracje typu: jabłka, żurawina, szyszki, małe prezenciki,
* Cienka wstążka,
* Żyłka,
* Pistolet klejowy (przydaje się w wielu pracach domowych, naprawach itp., jak również do robienia stroików świątecznych - rewelacyjne urządzenie),
* Płyn do mycia okien lub alkohol

1
Żarówkę przetrzyj alkoholem lub płynem do okien. Musi być czysta, aby klej dokładnie przylegał.
2
Porwij papier na małe kawałki i przyklejaj je dokładnie do żarówki. Pokrywaj mocno każdy kawałek klejem, aby był dobrze mokry i naklejaj na żarówkę. Musisz obkleić całą jej szklaną część. Gdy położysz pierwszą warstwę, odczekaj aż dokładnie wyschnie i nałóż drugą w ten sam sposób.
3
Stroik bożonarodzeniowy
Weź 2 kawałki tasiemki i zawiąż je na żarówce jakbyś pakowała pudełko, czyli na szczycie żarówki się skrzyżują a ich końce zawiążesz na gwincie żarówki (patrz rysunek). Oczywiście tasiemkę wcześniej nasmaruj dobrze klejem i dokładnie przyklej. Pozostaw do wyschnięcia.
4
Gałązki choinki potnij na kawałki mniej więcej jednej długości. Ułóż je wokół gwintu (tak aby go przykryć) i przyklej klejem na gorąco. Możesz to samo zrobić z liśćmi. Jeżeli nie masz kleju na gorąco spróbuj je jakoś umocować. Ważne jest aby tworzyły taką "czapę".
5
Teraz powtykaj drobne elementy dekoracyjne, jabłka, szyszki, gałązki żurawiny itd. Możesz użyć każde drobiazgi, które kojarzą ci się ze świętami. Nie zapomnij o wetknięciu kwiatów. Najłatwiej mocować te elementy za pomocą małych drucików, które zawijasz na gałązkach choinki i elemencie dekoracyjnym.
6
Zamocuj żyłkę (pętelkę żyłki) do środka dekoracji wiążąc ją na gwincie żarówki. Utnij odpowiednią jej długość, abyś mógł powiesić dekorację na choince.
?

Wskazówki
* Możesz użyć brokatu do dekoracji papieru, którym oklejasz żarówkę, wówczas nakładaj go, gdy papier jest mokry.
* Możesz popsikać brokatem w sprayu górę dekoracji żarówki,
* Możesz także ozdobić szklaną część żarówki według własnego upodobania.

Powiązane porady

lampion z papieru
lampiony na Boże Narodzenie

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane