rdza

Jak usunąć rdzę z karoserii?

Jeżeli tylko zauważysz na karoserii ogniska rdzy, działaj jak najszybciej. Zignorowane bardzo szybko się rozprzestrzenią, aż w końcu sam niewiele będziesz w stanie zrobić i niezbędna okaże się pomoc blacharza i lakiernika.
P

* papier ścierny
* szlifierka
* pasta lekkościerna
* szpachla
* lakier bezbarwny
* lakier w kolorze karoserii
* woda
* szampon do samochodów

1
Na początek umyj auto, gdyż brud potrafi skutecznie ukryć niewielkie ogniska rdzy. Bardzo ważne jest, abyś je potem dokładnie osuszył, gdyż wszelkie poprawki i zaprawki powinny być wykonywane na idealnie suchej powierzchni.
2
Nie wszystkie ogniska są widoczne na pierwszy rzut oka, dlatego dla pewności przeciągnij dłonią po lakierze. Jeżeli wyczujesz pęcherzyki, oznacza to, że coś się tam zaczyna dziać.
3
Najbardziej narażonymi na korozję miejscami każdego auta są progi, gdyż zimą zbiera się tam sporo soli, a także dolna część drzwi, ponieważ tam warstwa lakieru jest cieńsza. Ryzyko korozje zwiększa się też wszędzie tam, gdzie auto było uderzone lub otarte i w wyniku tego powstały odpryski lakieru.
4
Rdzę najlepiej usuwać mechanicznie, tj. papierem ściernym lub szlifierką (lepiej szlifierką). Pamiętaj, że nie możesz sobie pozwolić na niedociągnięcia – jeżeli zostawisz choćby minimalny ślad rdzy, z pewnością odnowi się w tym samym miejscu. Jeżeli już usuwać rdzę, to porządnie.
5
Pomaluj miejsce naprawy farbą podkładową antykorozyjną. Jeżeli podczas oczyszczania powstały ubytki w karoserii, uzupełnij je szpachlą, a po jej wyschnięciu lakierem w kolorze dobranym do koloru karoserii. Aby dobrze dobrać lakier, zdejmij pokrywkę od wlewu paliwa i z nią udaj się na zakupy.
6
Szpachlę zmieszaj z niewielka ilością utwardzacza. Nie za dużo, gdyż będzie za szybko zasychać, ale jak nie dodasz go w ogóle, to będzie schła zdecydowanie zbyt długo. Najlepiej zastosuj się do instrukcji na opakowaniu.
7
Pomaluj lakierem bezbarwnym. Kiedy wyschnie, wygładź delikatnie papierem ściernym i wypoleruj polerką z pastą lekkościerną. Pasta taka nie jest odpowiednia do polerowania całej karoserii w nowszych autach, ponieważ ściera warstwę lakieru. Sprawdzi się za to w przypadku starych samochodów, których lakier wymaga już odnowienia.
8
Możesz oczywiście darować sobie ścieranie rdzy i potraktować ją bezpośrednio preparatem wiążącym rdzę, ale jest ryzyko, że rdza po jakimś czasie i tak wyjdzie. Dlatego też najlepiej pozbyć się jej mechanicznie.
9
Preparatu takiego nie należy jednak stosować na już odrdzewioną blachę, gdyż podkład się na nim zważy. Pożądany efekt osiągniesz tylko kładąc go bezpośrednio na rdzę. Z tego względu nie należy takich preparatów traktować jako zabezpieczające przed korozją.
Strona 1 z 2

Komentarze (7)

* Pola wymagane

olga.k
08.12.2017
A macie jakieś sprawdzone sposoby na wgniecenia? Da się je jakoś usunąć bezinwazyjnie? Słyszałam o jakiejś nowej technice
Wiesoo
07.01.2015
Szanowny Doradco od siedmiu boleści !!!
1. Na rdzę wyłącznie papier ścierny lub inny materiał ścierny.
2. Odpowiednio dobrana gramatura papieru. (przejścia)
3. Po oczyszczeniu szpachla lub epoksyd ewentualnie epoksyd wypełniający. Zasadą jest,że szpachla zawsze na gołą blachę, a epoksyd w sumie jest niemal jedynym gruntem, który można stosować pod szpachlę. (chemicznie obojętny)
4. Na szpachlę zawsze PODKŁAD, który stanowi warstwę - zawsze odcinającą przed wilgocią, a również wypełniającą drobne ryski. To ważne bo lakier przepuszcza wilgoć, którą szpachla się nasącza jak drewno i co dalej wiadomo !!!
Więc powtórzę - na szpachlę zawsze podkład i dopiero lakier !!!
5. Należy pamiętać i odpowiednio dobierać gramaturę papieru ściernego do każdej z kładzionych warstw.
Przed przystąpieniem do pracy, a wskazane również w trakcie i przed położeniem warstwy lakieru - myć powierzchnię, odtłuścić, usunąć silikony. Zmywacze lakiernicze !!!
Proszę nie odstawiać lipy i nie wprowadzać ludzi w błąd !!!
Wiesoo
07.01.2015
Szanowny Doradco od siedmiu boleści !!!
asa
24.11.2014
Oddać na złom
rust
09.01.2014
jak usunac rdze z karoserii? jesli jest zardzewiala jak na zdjeciu przy artykule, to usunac NA ZLOMOWISKO, bo przy tak przerdzewialych drzwiach i inne elementy karoserii zapewne są już w stanie zmniejszającym bezpieczenstwo
Piotr
22.11.2013
Witam dzis mamy 2013rok-do rdzy jest specjalny plyn gdzie wieczore malujesz metal pokryty rdza ,a rano splukujesz woda i wszystko! Material przygotowany do malowania.Jak chcesz dowiedziec sie wiencej zadzwon pomoge! 883-122-122
skrzacik0007
17.04.2013
zalać samochód coca colą ;)