felgi aluminiowe

Jak wypolerować felgi aluminiowe?

Piękne, czyste, błyszczące felgi. Aby móc się nimi cieszyć, wcale nie musisz korzystać z pomocy specjalistów i płacić za nią nawet ponad tysiąc złotych. Odnowić felgi możesz również samodzielnie.
P

* papier ścierny
* szlifierka
* środek do usuwania lakieru
* podpórka na auto
* myjka ciśnieniowa
* miękka szczotka

1
Na początek, oczywiście, zdejmij koła. Auto powinno się wtedy opierać na specjalnych podpórkach. Następnie zdejmij opony z felg.
2
Jeżeli masz dostęp do myjki ciśnieniowej, umyj za jej pomocą felgi. Jeżeli nie masz takiej możliwości, poproś o to wulkanizatora, chyba, że masz ochotę na ręczną dłubaninę. Myjka ciśnieniowa poradzi sobie z zalegającym brudem i szybciej, i skuteczniej.
3
Na alufelgach osadza się trudny do usunięcia nalot z klocków hamulcowych. Do jego usunięcia będziesz musiał się trochę przyłożyć. Można wymoczyć felgi w wodzie z detergentami, ale znacznie lepiej jest posłużyć się specjalnym preparatem do czyszczenia felg. Do wyboru masz żele, spraye i szczególnie polecane – piany do mycia bezdotykowego.
4
Felg nie czyść niczym, co może je porysować – nie wydłubuj kawałków czegoś tam ostrymi narzędziami, ani nawet ostrymi szczotkami (że nie wspomnę o metalowej). Najlepiej użyć do tego celu szczotki o dosyć miękkim włosiu. Nie powinna być jednak wyjątkowo miękka, ponieważ czyszczenie będzie nieskuteczne.
5
Kiedy felgi są już zupełnie czyste, możesz przystąpić najbardziej żmudnego etapu całej operacji, mianowicie: usuwania lakieru z felg. Istnieją gotowe preparaty przeznaczone do tej czynności. Możesz też posłużyć się papierem ściernym, stopniowo zwiększając jego ziarnistość, zaczynając od 80-400, a kończąc na 1000-1500. Wybór należy do ciebie, jednak ta druga metoda będzie znacznie bardziej pracochłonna. Z drugiej strony, wybierając środek do usuwania lakieru z felg, musisz się liczyć z tym, że może być potrzebne kilka prób, bo po jednym nałożeniu preparatu lakier może nie odejść w całości.
6
Teraz możesz wreszcie przystąpić do polerowania. Oznacza to znowu zabawę z papierem ściernym, tym razem zaczynając od ziarnistości 2000, a na 2500 kończąc.
7
Na felgi nałóż pastę polerską do metalu i poleruj wiertarką z końcówką do polerowania, na niskich obrotach, bardzo delikatnie przyciskając.
8
Umyj felgi, by nie zostały zacieki. Pamiętaj, że taka felga nie jest chroniona przez warstwę lakieru i należy o nią bardzo dbać, myjąc kilka razy w tygodniu. Najlepiej też zamień je przed zimą na stalowe, gdyż sól błyskawicznie zrujnuje gołe alufelgi i pokryją się one rdzą szybciej, niż myślisz.
Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Pan Q
29.11.2016
No poradnik nie za ciekawy. Daje ogólny zarys jak co zrobić ale szczegóły jak np. ziarnistość papieru ściernego to już totalne nieporozumienie...
???
02.11.2015
co to za bzdury? co to za idiota napisał?