Jak zrobić zrazy z ogórkiem kiszonym?

Zrazy z ogórkiem kiszonym to świetny pomysł na przepyszny obiad. Łatwo je zrobić i jeszcze łatwiej zjeść. Jeżeli zatem nie masz pomysłu na dzisiejszy obiad – oto on.
P

* 4 kotlety schabowe
* Pieprz, sól, czosnek
* Musztarda
* Kilka plasterków baleronu
* Duży ogórek kiszony
* Olej
* Nitka

1
Kotlety rozbij tak, jak na schabowe. Powinny być cienkie, aby dały się łatwo zwijać, ale nie przesadnie cienkie, aby się nie rwały w rękach.
2
Każdy kotlet natrzyj pieprzem, najlepiej czarnym, świeżo zmielonym, solą oraz świeżym czosnkiem przepuszczonym przez praskę. Następnie posmaruj od jednej strony musztardą, a na to połóż 1-2 plasterki baleronu, zależnie od ich wielkości. Jeżeli są to duże plastry pokrywające się z kotletem, wystarczy jeden. Raczej nie zastępuj baleronu szynką, ponieważ powinna to być tłuściejsza wędlina.
3
Na brzeg kotleta połóż ćwiartkę ogórka przekrojonego wzdłuż. Wcześniej obierz tego ogórka ze skóry. Teraz zwiń kotleta w roladkę i dokładnie obwiąż bawełnianą nitką, aby nie rozpadł się podczas duszenia.
4
Poszatkuj cebulę w drobną kostkę.
5
Do smażenia i duszenia najlepszy będzie rondel, do którego po skończonym smażeniu będzie można dolać płynu i dalej dusić.
6
Roladki obsmaż na niewielkiej ilości tłuszczu i na nim również zeszklij cebulę. Przygotuj taką, jaką lubisz najbardziej – mniej lub bardziej zarumienioną. Kiedy roladki i cebula będą gotowe, zalej je wodą lub bulionem do połowy wysokości zrazów. Jeżeli zalejesz je całe, ugotują się, zamiast udusić.
7
Duś pod przykryciem, na bardzo wolnym ogniu, przez pół godziny, a następnie obróć je na drugą stronę i uzupełnij płyn. Duś przez kolejne pół godziny – całkowity czas duszenia powinien zatem wynosić jedną godzinę.
8
Pod koniec duszenia zagęść sos. Czubatą łyżeczkę mąki wymieszaj z filiżanką śmietany kremówki, a następnie dodaj do niej trochę sosu – dzięki temu śmietana dobrze połączy się z sosem. Wlej stopniowo do uduszonego już mięsa, koniecznie po zdjęciu z ognia. Dokładnie wymieszaj, a następnie poduś jeszcze przez chwilę, aby sos ponownie się zagotował po dodaniu śmietany.
9
Zrazy te najlepiej smakują z gotowanymi, zwłaszcza młodymi ziemniakami lub z kaszą jęczmienną. Całość świetnie dopełnią tarte buraczki na gorąco lub mizeria. Aby przyrządzić takie buraczki, ugotuj buraki w skórkach, po ugotowaniu ostudź i dopiero wtedy obierz ze skory, aby nie poparzy sobie rąk. Zetrzyj je następnie na tarce o dużych oczkach i zagrzej z zasmażką. Aby nie były mdłe, dodaj do nich trochę startego, kwaskowatego jabłka, ewentualnie soku z cytryny. Najlepiej smakują odgrzewane.
10
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Czebureki
Schab pieczony z czosnkiem i majonezem
Wątróbka z cebulą

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane