York pies

Jak karmić yorki?

Sooonia - specjalista Tipy.pl
York pies
1 z 5
Tak jak w przypadku innych psów żywienie yorkshire terierów należy do obowiązków dnia codziennego. Dieta yorków nie różni się specjalnie, od tej jaką stosuje się u innych psów. Zasadniczą różnicą jest w tym przypadku jednak jej wielkość. Poniższy artykuł wyjaśni proces żywienia, według jakiego powinien postępować każdy właściciel yorkshire teriera. Temat obejmuje takie zagadnienia jak: "Kiedy karmić yorka?", "Jaką ilością pożywienia karmić yorka?" oraz "Czym karmić yorka?". Poprzez przyswojenie tych informacji i zastosowanie się do poniższych rad sprawisz, że Twój yorkshire terier będzie wesołym, pełnym energii i zdrowym psem.
1
Szczeniaki Yorka
Karmienie szczeniaka yorka.

Kiedy malutki szczeniak yorkshire teriera przeszedł już przez wczesny okres żywienia się jedynie pokarmem matki, należy zapewnić mu nowe źródło odżywiania. Kiedy masz zamiar przygarnąć do swojego domu psa, koniecznie zapytaj poprzedniego właściciela lub hodowcę jakie jedzenie będzie dla niego najlepsze. Bardzo możliwe, że zaczęli już oni używać jakiejś specjalnej, sprawdzonej marki karmy, którą stosują także dla innych swoich psów. Jeśli uznasz, że możesz sobie finansowo pozwolić na taką karmę zdecydowanie kontynuuj jej stosowanie, jeśli jednak okaże się ona zbyt droga zmień ją na inną dobrą karmę dla szczeniaków.

Jeżeli postanawiasz zmienić psu karmę rób to powoli i stopniowo. Najpierw dodawaj małe ilości nowej karmy do tej starego rodzaju, co jakiś czas je zwiększając, aż do momentu kiedy w misce zostanie już tylko nowy pokarm. Takie postępowanie pozwoli Twojemu psu przystosować się do nowego pokarmu, a także zmniejszy ryzyko różnych dolegliwości żołądkowych u Twojego pieska.

W młodym wieku szczeniaczki Yorkshire Teriera będzie przepełniała ogromna energia, co sprawi, że bardzo szybko będą spalać kalorie. Początkowo najlepszym pomysłem będzie karmienie małych piesków około cztery razy dziennie. Dzięki temu zaspokoisz ich wszystkie żywieniowe potrzeby. Jeśli spróbujesz połączyć wszystkie cztery posiłki w jeden szczeniaki najprawdopodobniej spalą wszystkie kalorie jeszcze przed końcem dnia i pójdą spać głodne lub pochorują się od nadmiaru jedzenia albo zostawią część jedzenia w misce, gdyż będzie to dla nich zbyt duża ilość pokarmu.

Karmiąc szczeniaki małymi porcjami, o stałych porach dnia ustalisz dla nich pewien rytm, który nauczy je, że w momencie kiedy będą robić się głodne niebawem będzie na nie już czekać jedzenie.

2
Młody York - yorkshire terrier
Karmienie młodych Yorków.

Faza ząbkowania u szczeniaków ma miejsce mniej więcej około 6 miesiąca życia. Dopóki będzie trwał ten etap, należy karmić małe Yorki trzema posiłkami dziennie, aczkolwiek między 6 miesiącem a pierwszym rokiem życia 2 posiłki powinny być już wystarczające. Na tym etapie życia Yorkshire Teriera szalenie ważne jest, aby zapewnić mu zdrową, dobrze zbilansowaną dietę, tak aby mógł się dobrze rozwijać i rosnąć. Szkody wyrządzone poprzez niedobory pokarmowe, które rozwinęły się w wieku młodzieńczym są niemożliwe do nadrobienia w późniejszym okresie życia pieska. Korzystne byłoby również uzupełnienie diety Twojego yorka o specjalne witaminy przeznaczone dla psów.

3
Dorosły Yorkshire Terier
Karmienie dorosłych Yorków.

Z czasem gdy Twój pies nieco podrośnie, jego organizm będzie w stanie trawić o wiele lepiej niż za czasów szczenięcych albo w momencie gdy będzie już bardzo stary. W tym okresie organizm psa funkcjonuje bardzo podobnie do organizmu ludzkiego.

Kiedy Twój Yorkshire Terier osiągnie już wiek dojrzały, możliwe jest rozpoczęcie karmienia go jedynie raz dziennie, aczkolwiek możesz kontynuować dzielenie posiłku na pół i podawanie go psu rano i wieczorem. Jeśli nie jesteś pewien jak postępować zawsze możesz zapytać weterynarza o wskazówki i rady dotyczące żywienia Yorków. Nadal zalecane jest również uzupełnianie diety psa odżywkami i witaminami.

4
Psy Yorkshire Terier
Karmienie starych Yorków.

Psy rasy Yorkshire Terier cieszą się długą żywotnością, dlatego większość z nich przeżyje ponad 7 lat. Istnieją karmy dla psów stworzone specjalnie z myślą o starszych psach i uwzględniające zmiany zapotrzebowania w ich żywieniu. Dorosłe Yorki powinny mieć dietę, która składa się z wyższych węglowodanów, gdyż są one łatwiejsze do trawienia. W każdym z przypadków najlepszym rozwiązaniem będzie zapewne rozmowa z weterynarzem, w celu upewnienia się, że dieta Twojego yorka jest bogata w niezbędne składniki odżywcze jakich potrzebuje Twój starszy pies.

Przy podejmowaniu decyzji o wyborze karmy dla Yorkshire Teriera należy zwrócić uwagę na umieszczone na opakowaniu informacje odnośnie wielkości i wieku psa. Niektóre opakowania będą jedynie opisywać karmę jako odpowiednią dla ‘małych’ psów, a inne dla ‘juniorów’.

Dieta Yorków powinna być dość łatwa do przestrzegania i ekonomicznie niewymagająca, koniec końców są to małe pieski o stosunkowo niewielkim apetycie. Odżywianie jest bardzo ważną kwestią i każdy właściciel psa powinien być tego świadomy. Nie odrzucaj dawanych Ci rad odnośnie karmienia psa. Dobrze zbilansowana dieta sprawi, że będziesz mieć swojego pupila przy sobie przez bardzo długi czas.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

karmienie szczeniaka
psi amator słodyczy
pies jedzenie

Podobne porady

Komentarze (23)

* Pola wymagane

Tomek
21.11.2017
To ile powinien jesc yaki pies. Kilogram pol kolo czy inaczej. Nie mam karmy. Czy pies może jesc zwykle mieso?
sylwia
07.10.2017
Mam yorka ma 2,5 roku od początku wiedzal co moze a co nie to mądre pieski bardzo inteligentne, mój jest bardzo grzeczny malo szczeka i bardzo towarzyski ,uwielbia dzieci ,śpi w swoim kojce przez całą noc czasem wskakuje na sypialnie ale w nocy spi u siebie w kojcu jest przekochany.
renia
24.11.2016
Mamy yorka od czterech lat , kupiłam go od kobiety która miała dwoje dzieci i traktowali go jak zabawkę . Pies zestresowany przez pierwszy tydzień nic nie jadł tylko schabowe z kurczaka , nawet najlepsza karma nie robiła na nim wrażenia . Teraz jest nauczony jeść wszystko , Jedynie kurczaka i kości nie dostaje bo od razu wymiotuje . Latem cały dzień lata z kamieniami a zimę przesypia i oczywiście wchodzi na stół ale tylko po to żeby wziąć jabłko sobie . A sika tylko w tedy w domu jak zapomnę go wypuścić ....
polo
02.11.2016
Tekst nic nie wnosi . Typowe lanie wody .... dla posiadacza psa informacje zawarte w tekscie to oczywistosc. A co np jak York nie chce jesc karmy przepisanej przez weterynarza do tego stopnia ze gloduje i po 3 dniach odbiera mu sile do chodzenia i musze go karmic w kojcu stara karma bo nie ma sily podejsc do miski. I czyja to wina moja czy weterynarza, ktory mego psa nie zna i eksperymentuje na nim ...Tekst bezwartosciowy
Selena28
03.08.2016
Ja karmię mojego psiaka wyłącznie suchą karmą. Czasem dorzucę mu jeszcze jakieś przysmaki dla psa żeby urozmaicić dietę. Słyszałam od weterynarza, że nie powinno się mieszać suchej karmy z innym rodzajem pożywienia, dlatego stosuję się do tej zasady :)
MarcinMadej
29.12.2015
Wydaje mi się, że skoro masz takie pytania, to powinieneś zajrzeć tam https://www.facebook.com/DobrzeNamZeSoba/?fref=ts
To jedna z moich ulubionych akcji na Facebooku.
GOŚĆ
28.05.2015
Najmocniej przepraszam pana Rafała Kowalik, moja sugestia dotyczyła wpisu Carlosa.
GOŚĆ
28.05.2015
W odpowiedzi Panu Rafałowi Kowalik powiem tylko, że Yorki to bardzo inteligentna i szybko ucząca się rasa. Wiem to z autopsji. Uwielbiają być w centrum zainteresowania i uwielbiają jak się do nich mówi. Jeśli poświęcimy mu trochę czasu, to szybko zrozumie, o co Panciowi chodzi. A tak na marginesie to mądrego psa ma mądry właściciel a głupiego głupi, bo nie wie jak go wychować i nie zasługuje na posiadanie jakiegokolwiek czworonoga a już na pewno nie yorka. Każdy pies podaje się do swojego właściciela. Więc nie lej człowieku w domu na wazon.
Jaga
02.04.2015
mój York (suczka) je dosłownie wszytsko, a mało tego - je za troje :D staramy się jej ograniczać jedzenie, ale często jak ją się zostawi sam na sam z jedzeniem, to sama się częstuje, nie dajemy jej tylko kości z kurczaka :) jakoś jest zdrowa i żyje :P
nie magister
05.02.2015
Za to ty "magister" kończyłeś chyba prywatną "uczelnię" co się egzaminy zdaje za comiesięczne raty, bo po normalnych studiach dla ludzi zdolnych takich pierdoletów byś nie pisał.