Choinki z szyszek

Jak zrobić malutkie choinki z szyszek sosnowych?

Brygida85Brygida85 - specjalista Tipy.pl
Możesz zamienić zwykłe sosnowe szyszki w niezwykłe miniaturowe drzewko choinkowe. Takimi szyszkami możesz obdarować znajomych w pracy, jako symboliczny prezent bożonarodzeniowy lub poustawiać je w różnych miejscach w swoim domu.
P

* Jak najwięcej otwarta, wysuszona szyszka sosnowa,
* Małe dekoracyjne koraliki, perełki, kamyczki, drobniutkie różyczki lub inne drobiazgi pasmanteryjne,
* Klej,
* Nakrętka plastikowa lub metalowa (np. z wody mineralnej),
* Zielona farba akrylowa i pędzelek, lub zielona farba w sprayu,
* Opcjonalnie czerwona, złota, srebrna i biała farba,
* Pinceta,
* Brokat,

1
Pomaluj całą szyszkę na zielono. Jeżeli chcesz aby była błyszcząca, posyp delikatnie brokatem zanim farba wyschnie, lub poczekaj aż farba wyschnie i smaruj klejem wybrane końcówki szyszki posypując brokatem.
2
Nakrętkę pomaluj na wybrany kolor, np. czerwony, złoty, srebrny. Wysusz. Możesz również wykorzystać nakrętkę bez malowania, jeżeli jest np. czerwona, biała, metalowo-srebrna itd.
3
Przyklej szyszkę do nakrętki, która będzie służyła jako stojak.
4
Dekoracyjne koraliki, kuleczki itd. wciskaj pomiędzy rozłożone skrzydełka szyszki. Aby ułatwić sobie pracę z drobnymi elementami, pomóż sobie pincetą. Najlepiej jak koraliki będą na tyle duże, aby ciasno siedziały pomiędzy skrzydełkami szyszki. Tak samo wciskaj drobne kwiatuszki, listki, możesz zrobić kokardki itp.
5
Choinki z szyszek
Opcjonalnie możesz pomalować szyszkę białą farbą i posypać srebrno-białym brokatem, który będzie imitacją odblasku śniegu. Taką białą szyszkę możesz ozdobić jednym kolorem koralików, – jeżeli potrzebujesz dopasować ją kolorystycznie do wybranego pomieszczenia itp.
?

Wskazówki
* Dekoracje wkładane pomiędzy skrzydełka szyszki mogą być nawet kolorowymi kuleczkami z bibuły itd. w zależności od tego czym dysponujesz.

Powiązane porady

Stroik świąteczny
Choinka

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

COLA :)
16.12.2011
Super uwielbiam ozdoby które sama robię :))
nate3ka96
16.11.2011
bardzo mi sie podoba ;d ^^
Roksi23
18.10.2010
Można zrobić naprawdę coś ciekawego,fajnego praktycznie z niewielkiej rzeczy szyszek :)
ewelka
05.12.2009
Cudne!