Jaki jest termin ważności kosmetyków?

Przydatność kosmetyków do użycia jest bardzo istotnym tematem. Niestety rzadko kto zdaje sobie sprawę z tego, jak długo można używać poszczególnych produktów i przekraczamy terminy ich przydatności. Warto zaznaczyć, że data drukowana na opakowaniu nie ma wiele wspólnego z faktycznym okresem przydatności kosmetyku do użycia. Przestaje ona obowiązywać w momencie otwarcia buteleczki lub słoiczka i od tej chwili zaczynamy liczyć faktyczny czas.
1
Najwygodniejsze są kosmetyki, zawierające na opakowaniu informację, przez ile czasu od otwarcia, można używać danej substancji np. 6M oznacza, że jest to 6 miesięcy.
2
Jeśli nie będziemy stosować się do zalecanego terminu, możemy się liczyć z wystąpieniem wysypki, uczulenia lub podrażnień.
3
Szminki i pomadki – należy przechowywać maksymalnie przez dwa lata, pod warunkiem odpowiedniego przechowywania kosmetyku. Należy chronić je przed nadmiarem światła i zbyt wysoką temperaturą. Jeśli jednak zauważymy, że szminka jeszcze przed upływem tego terminu stała się zbyt miękka lub zaczęły powstawać na niej grudki, oznacza to, że należy kosmetyk już wyrzucić.
4
Kremy i balsamy używamy przez 6 miesięcy od czasu otwarcia. Najdłużej można używać kosmetyki zaopatrzone w aplikator, który minimalizuje dostęp bakterii i powietrza do środka. Dobrze byłoby też krem nabierać szpatułką, a nie palcem. Jeśli zauważymy, że krem zmienił zapach lub konsystencję, należy się go pozbyć.
5
Maskara do rzęs – jej termin przydatności waha się w granicach 3-8 miesięcy. Trudno go przedłużyć, ponieważ podczas używania do wnętrza buteleczki dostaje się powietrze, co powoduje zasuszenie tuszu i jego kruszenie.
6
Fluidy są bardzo krótkotrwałe, zwłaszcza te w słoiczkach, które nabiera się palcami. Przydatność fluidów określa się na 3, maksymalnie 6 miesięcy. Oznaką zepsucia kosmetyku jest rozwarstwianie się, zmiany koloru, konsystencji i zapachu.
7
Puder sypki, róż itp. są kosmetykami bardzo trwałymi i można ich używać aż do 12 miesięcy, jeśli tylko chronimy go przed wilgocią.
8
Kosmetyki do włosów zużywają się dość szybko ze względu na codzienne stosowanie. W razie innej sytuacji warto wiedzieć, że szampony itp. można przechowywać maksymalnie dwa lata.
9
Lakier od paznokci – można przechowywać do pół roku, jeśli wcześniej nie zasycha i nie zaczyna się "ciągnąć". Gdy zacznie się psuć, nie powinno się próbować go odratowywać za pomocą zmywacza do paznokci, tylko wyrzucić i kupić nowy.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Piękna cera
olejek zapachowy domowej roboty
płatki róż

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane