wyciskanie cytryny

Jak wycisnąć cytrynę bez wyciskacza do cytrusów?

ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl
Nie dajesz sobie rady z wyciskaniem cytryny lub innych owoców cytrusowych tak, aby uzyskać jak najwięcej soku? A przecież to nic trudnego. Wystarczy zastosować odpowiednią technikę. A poniżej prezentuję ich kilka. Wybierz tą, która Ci najbardziej odpowiada.
1

Mikrofalówka. Umyj cytrynę i wytrzyj ją do sucha. Nie obieraj jej, ani nie krój. Włóż cytrynę do mikrofalówki na 20 sekund. Cytryna lekko się 'podgotuje', skórka zmięknie. Wyjmij taką cytrynę z mikrofalówki i przekrój na pół. Następnie wyciśnij ją na wyciskarce. Jeśli sok jest zbyt ciepły, wstaw go do lodówki, aby się schłodził.

2

Rolowanie. Roluj cytrynę na blacie kuchennym tak, jakby Twoje dłoń była wałkiem. Dzięki temu włókna w cytrynie osłabną i puści ona więcej soku.

3

Wykałaczka. Jeśli potrzebujesz tylko odrobiny soku z cytryny posłuż się wykałaczką. Nakłuj nią cytrynę i ściśnij ją w dłoni. Wyduś tyle soku, ile potrzebujesz. Nie wyrzucaj reszty cytryny. Umyj ją po prostu w bieżącej wodzie, włóż do plastikowego woreczka. Przechowuj w lodówce do 4-5 dni.

4

Dłoń. Wyciskaj cytrynę jedną dłonią na drugą. Pozwól, aby jej sok ściekał między palcami, ale nie rozszerzaj palców na tyle, żeby przedostały się przez nie pestki. Pestki powinny zatrzymać się na dłoni.

Powiązane porady

jabłka pieczone w piekarniku
Jak zrobić kandyzowane pomarańcze?
Owocowe szaszłyki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane