cytryny

Jak przechowywać cytrynę?

ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl
Przechowywanie cytryny jak się okazuje nie każdemu przychodzi z łatwością. Poniżej więc kilka rad dla tych, którym to nie za bardzo wychodzi przechowywanie cytryny i innych cytrusów. Mam nadzieję, że dzięki nim nic już nie będzie tajemnicą – jeśli chodzi o przechowywanie tego owocu oczywiście.
1
Aby przechować cytrynę nawet do miesiąca czasu umyj ją w wodzie, włóż do plastikowego woreczka. Woreczek zamknij i włóż do lodówki.
2
Jeśli cytryna nie jest cała, ale przecięta na pół, lub w plasterkach musisz ją zużyć w przeciągu 4-5 dni. Jeśli już wiesz, że tego nie zrobisz, zamroź ją. Ale wcześniej wyciśnij z niej sok i zamroź sam sok. Pamiętaj, że nie zamrażamy całej cytryny.
3
Sok z cytryny możesz wlać do plastikowych pojemniczków lub woreczków do robienia kostek lodu i zamrozić go w tej formie.
4
W zamrożonej formie sok z cytryny przechowywać można do czterech miesięcy.
5
Zamrozić możesz również startą skórkę z cytryny. Pamiętaj jednak, aby włożyć ją wcześniej do zamykanych woreczków foliowych.

Powiązane porady

Owocowe szaszłyki
owoce
ananas

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

bobby
15.06.2015
oczywiście , że jak najbardziej można mrozić cytrynę . wtedy ma ona jeszcze lepsze właściwości lecznicze
sonia
21.01.2015
Pomocy!! Co zrobic kiedy cytryna zostawila na polce lodowki slady ktorych nie da sie zmyc..?? Zle ja przechowywalam nie dalam na talerzyk i kiedy przerwocia sie miazszem w dol "odbila sie" na plastikowej polce. Jak moge sie tego pozbyc??