Gwiazda Betlejemska

Jak pielęgnować Gwiazdę Betlejemską przez cały rok?

TysiolaTysiola - specjalista Tipy.pl
Jeżeli twoja Gwiazda Betlejemska (Poinsecja) dotrwała do nowego roku i nie zrzuciła liści i kwiatów, oznacza, że okres kryzysowy minął. Przeżyła szok przeniesienia jej ze szklarni do warunków domowych. W tej sytuacji możesz spróbować hodować ją do następnego roku. Poniżej znajdziesz kilka informacji jak to zrobić.
P

* Nawóz do kwiatów,
* Nożyce ogrodowe/sekator,
* Doniczki,
* Poinsettia,
* Puszki nawadniające,
* Dużo wody,

1
Nadal podlewaj roślinę utrzymując ziemię wilgotną, ale nie mokrą. Nie pozwól aby ziemia się szybko przesuszała, co głownie może być spowodowane nawiewami ciepłego powietrza, lub częste otwieranie drzwi.
2
Ustaw gwiazdę betlejemską na zewnątrz jeżeli temperatura będzie powyżej 13 stopni C.
3
Przesadź kwiat do większej doniczki, używając ziemi organicznej, dobrze przepuszczalnej.
4
Końcem marca lub w kwietniu utnij roślinę na wysokość około 20 cm. Już w maju powinieneś zauważyć młody odrost.
5
Przycinaj roślinę, aby utrzymać ją gęstą i zwartą. Nie przycinaj jej już po 1 września.
6
Ustaw roślinę tak, aby słońce nie padało na nią bezpośrednio. Powinna stać w półcieniu - nie w pełnym słońcu.
7
Podlewaj nawozem, co 2 - 3 tygodnie.
8
Od października przenoś roślinę do szafki na każdą noc – na około 14 godzin. Musi stać w całkowitej ciemności. Przenoś do światła każdego ranka na maksymalnie 10 godzin. Gwiazda Betlejemska zakwita jedynie, gdy ma możliwość pozostawania w ciemności przez podany wyżej czas.
9
Powtarzaj powyższą czynność przez 10 tygodni a w Święta Bożego Narodzenia będziesz mieć piękne kwiaty.

Powiązane porady

kwiaty cięte
cyklameny
gerbery

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

Menaka
23.09.2017
Wyjechalam na 5 tygodni wakacji w okresie lipiec sierpien I jak wrócilam to Moj kwiatuszek ledwo zyl ale nadal go podlewam stoją tylko badylaczki co mam zrobic ??
Emila
16.12.2015
to piękna roślina. choć faktycznie trudna do utrzymania. mimo wszystko kupuję ją co roku nie tylko na doznania kolorystyczne, bo jest w kilku kolorach, ale również z uwagi na to, że dla mnie jest jednym z symboli świąt
Joaśka
02.12.2015
Własnie kupiłam swoją tegoroczną gwiazdę betlejemską , może przetrwa w przyszłego roku jak zastosuję te rady. Zobaczymy :)
Lusia
24.11.2015
O kurde, gdybym w zeszłym roku znalazła ten artykuł moja posencja pewnie by przetrwała, W tym roku znowu obstawię nimi mieszkanie , to jest tak dostojny świąteczny kwiat że aż chce się świąt
Kasia
04.05.2015
Moja gwiazde przycielam do 20_cm kiedy zaatakowaly ja tarczniki. Udalo mi sie to paskudztwo usunac ale poisencja stracila wszystkie liscie. Teraz ma malutkie odrosty a na koncu ma czerwone kilkucentymetrowe liscie. Stoi przy wschodnim oknie.
sylka578
08.12.2014
Witam kupiłam sobie gwiazdę proszę o trochę pora. Mam ja od razu przesadzić ?
graga
23.09.2013
Witam.Mam gwiazdę od 4 lat .Nie wiedziałam ,że trzeba przycinać .Ale z malutkiej zrobił się malutki krzew .Musiałam przesadzac do większej doniczki .Często podlewam .Stoi na oknie w tym samym miejscu .Czasami sa te czerwone listki ale minimalnie .Teraz wiem ,że lubi ciemność i trzeba przycinać .Na wiosnę zawsze trochę marnieje ale potem znowu staje się piękna,zielona i bujna . Pozdrawiam
Rousi
07.09.2013
Ja mam Gwiazdę i jak ją podcinałam to te odcięte wsadziłam w ukorzeniacz na jakiś czas i do ziemi do doniczki i teraz mam 3 gwiazdy z 3 już 2 zaczęły zmieniać kolor z zielonego na czerwony . Na pewno rada mi się przyda bo chcę całą rodzinkę zaszokować boską gwiazdą Betlejemską na stole . Będę dbać to będzie piękna i długo będzie utrzymywać kolor czerwony :)
grazyna2
13.04.2013
Dobra porada. Mama nadzieję, iż sprawdzi się. Mam gwiazdę i zacznę przycinanie...Dodam jeszcze, że gwiazda nie lubi nadmiaru wody..
HANK
25.03.2013
moja kuzynka ma przed domem przepiekna 2-metrowa gwiazde betlejemska. w tym roku zmarzlo wiele galazek. co zrobic by ten przepiekny 2-metrowe drzewko dalej kwitlo?