Gwiazda Betlejemska

Jak pielęgnować Gwiazdę Betlejemską przez cały rok?

TysiolaTysiola - specjalista Tipy.pl
Jeżeli twoja Gwiazda Betlejemska (Poinsecja) dotrwała do nowego roku i nie zrzuciła liści i kwiatów, oznacza, że okres kryzysowy minął. Przeżyła szok przeniesienia jej ze szklarni do warunków domowych. W tej sytuacji możesz spróbować hodować ją do następnego roku. Poniżej znajdziesz kilka informacji jak to zrobić.
P

* Nawóz do kwiatów,
* Nożyce ogrodowe/sekator,
* Doniczki,
* Poinsettia,
* Puszki nawadniające,
* Dużo wody,

1
Nadal podlewaj roślinę utrzymując ziemię wilgotną, ale nie mokrą. Nie pozwól aby ziemia się szybko przesuszała, co głownie może być spowodowane nawiewami ciepłego powietrza, lub częste otwieranie drzwi.
2
Ustaw gwiazdę betlejemską na zewnątrz jeżeli temperatura będzie powyżej 13 stopni C.
3
Przesadź kwiat do większej doniczki, używając ziemi organicznej, dobrze przepuszczalnej.
4
Końcem marca lub w kwietniu utnij roślinę na wysokość około 20 cm. Już w maju powinieneś zauważyć młody odrost.
5
Przycinaj roślinę, aby utrzymać ją gęstą i zwartą. Nie przycinaj jej już po 1 września.
6
Ustaw roślinę tak, aby słońce nie padało na nią bezpośrednio. Powinna stać w półcieniu - nie w pełnym słońcu.
7
Podlewaj nawozem, co 2 - 3 tygodnie.
8
Od października przenoś roślinę do szafki na każdą noc – na około 14 godzin. Musi stać w całkowitej ciemności. Przenoś do światła każdego ranka na maksymalnie 10 godzin. Gwiazda Betlejemska zakwita jedynie, gdy ma możliwość pozostawania w ciemności przez podany wyżej czas.
9
Powtarzaj powyższą czynność przez 10 tygodni a w Święta Bożego Narodzenia będziesz mieć piękne kwiaty.

Powiązane porady

fiołek afrykański
begonie
gerbery

Podobne porady

Komentarze (14)

* Pola wymagane

monna
26.03.2018
A ja z moja gwiazda nie robie nic rosnie mi odkad w grudniu kupilam Pelno zlelonych lisci ktore pozniej robia sie czerwone 3 dni temu przesadzilam do wiekszej doniczki ta ze sklepu wyrzucilam Codziennie spryskuje woda co 2 dzien podlewam ziemie
Mika
05.02.2018
A ja z moją gwiazdą betlejemską nie robiłam nic oprócz podlewania i drugi raz pięknie zakwitła. Caly rok miałam zielone drzewko i tyle, aż tu nagle w styczniu zrobiło się czerwono. Wygląda ślicznie.
agata
12.12.2017
święta bez Gwiazdy się nie liczą ;)
Tinka
11.12.2017
Jutro święto poinsecji, kupię jutro doniczkę i zastosuję się do powyższych porad :)
Menaka
23.09.2017
Wyjechalam na 5 tygodni wakacji w okresie lipiec sierpien I jak wrócilam to Moj kwiatuszek ledwo zyl ale nadal go podlewam stoją tylko badylaczki co mam zrobic ??
Emila
16.12.2015
to piękna roślina. choć faktycznie trudna do utrzymania. mimo wszystko kupuję ją co roku nie tylko na doznania kolorystyczne, bo jest w kilku kolorach, ale również z uwagi na to, że dla mnie jest jednym z symboli świąt
Joaśka
02.12.2015
Własnie kupiłam swoją tegoroczną gwiazdę betlejemską , może przetrwa w przyszłego roku jak zastosuję te rady. Zobaczymy :)
Lusia
24.11.2015
O kurde, gdybym w zeszłym roku znalazła ten artykuł moja posencja pewnie by przetrwała, W tym roku znowu obstawię nimi mieszkanie , to jest tak dostojny świąteczny kwiat że aż chce się świąt
Kasia
04.05.2015
Moja gwiazde przycielam do 20_cm kiedy zaatakowaly ja tarczniki. Udalo mi sie to paskudztwo usunac ale poisencja stracila wszystkie liscie. Teraz ma malutkie odrosty a na koncu ma czerwone kilkucentymetrowe liscie. Stoi przy wschodnim oknie.
sylka578
08.12.2014
Witam kupiłam sobie gwiazdę proszę o trochę pora. Mam ja od razu przesadzić ?