jedzenie w restauracji

Jak jeść kulturalnie?

Niby każdy z nas potrafi posługiwać się sztućcami, jednak niejednokrotnie pojawia się mały problem. Jesteśmy w towarzystwie, a co gorsza w eleganckiej restauracji i dostajemy na talerzu np. skrzydełka. Powstaje pytanie: jak się do nich zabrać? Rękoma, czy mamy mordować się nożem i widelcem? A może powinniśmy poprosić o jakieś specjalne narzędzie? Otóż drób z kością możemy jeść rękoma. Istnieje jeszcze kilka takich problematycznych potraw, dlatego warto się zawczasu przygotować.
1
Hamburgery - mogą pojawić się jako danie w czasie przyjęcia na świeżym powietrzu. Każdy powinien być przebity wykałaczką, tak aby połączyć wszystkie jego warstwy. Wbrew pozorom można go jeść jako normalne danie, sztućcami z talerza. Jeśli wolimy prostsze rozwiązania, chwytamy bułkę przez chusteczkę i odgryzamy kawałki.
2
Kanapki - z reguły zjadamy biorąc je w rękę. W niektórych krajak jednak, np. w Holandii, możemy spotkać się z jedzeniem kanapek nożem i widelcem. Generalnie, jeśli chodzi o jedzenie pieczywa, powinno się używać rąk, a poszczególne kęsy nie powinny być ogryzane tylko odłamywane.
3
Sushi – jest potrawą coraz bardziej modną i właściwie standardem jest umiejętność używania pałeczek. Jeśli jednak nie potrafimy nimi operować, dopuszczalne jest użycie palców.
4
Pizza - możemy bez obaw jeść ją rękoma, jeśli jest podzielona na kawałki. W przypadku, gdy nie chcemy się ubrudzić lub pizza ma bardzo dużo dodatków możemy jeść ją sztućcami.
5
Winogron nie powinniśmy odrywać z patery. Przy pomocy nożyka odcinamy niewielka gałązkę i przekładamy ją na swój talerz. Dopiero teraz możemy odrywać i zjadać owoce.
6
Ciekawostką jest fakt, że podczas jedzenia szparagów również można pomagać sobie palcami.
7
Jedząc karczocha posługujemy się rękami. Odrywamy liść po liściu, zanurzamy je w sosie i zeskrobujemy miąższ zębami. Serce karczocha jemy nożem i widelcem, a po wszystkim płuczemy dłonie w miseczce z cytryną.
8
Ślimaki chwytamy za skorupkę specjalnymi szczypcami, a wnętrze wydobywamy przy pomocy małego widelczyka. W sosie podanym do potrawy moczymy kawałek pieczywa i w tej postaci zjadamy.
9
Spaghetti – w żadnym wypadku, nie należy kroić makaronu nożem. Niektórzy dopuszczają pomaganie sobie łyżką do zupy, która ułatwia oddzielenie odpowiednich porcji makaronu i zapobiega pryskaniu sosu. Jednak za najwłaściwsze uważa się używanie tylko widelca. Cierpliwie nawijamy na niego niewielkie porcje makaronu i wkładamy do ust tak, aby żadna nitka z nich już nie wystawała. Absolutnie niedopuszczalne jest wciąganie makaronu ustami, niczym na filmach animowanych.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Ja
02.01.2017
Sushi w Japonii je sie palcami... Uzywanie paleczek to zachodni wymysl...