dziecko i koń

Co zrobić żeby dziecko nie bało się konia?

Obecnie bardzo popularną formą rekreacji stało się jeździectwo. Pasję tę można rozwijać także w kierunku sportowym. Organizowane są zawody ujeżdżenia oraz skoków. Jedną z form terapii dla osób niepełnosprawnych jest hipoterapia – czyli zajęcia prowadzone na lub przy koniu. Jeśli chcemy by nasze dziecko spędzało więcej czasu na świeżym powietrzu i do tego nauczyło się tej pięknej umiejętności, jaką jest jeździectwo, udajmy się do najbliższej stadniny. Co jednak zrobić, gdy nasza pociecha boi się koni? Oto kilka sprawdzonych sposobów na oswojenie dziecka z tak dużym zwierzęciem, jakim jest koń.
P

* czasu,
* cierpliwości,
* ośrodka jeździeckiego lub stajni,
* wykwalifikowanego instruktora jazdy konnej.

1
Jeśli dziecko po przyjeździe do ośrodka jeździeckiego boi się koni, pokaż mu, że nie są żadne straszne bestie. Pogłaszcz konia, pokaż dziecku osoby jeżdżące konno. Dla małych dzieci lepiej wybierać kucyki!
2
Nie mów dziecku, żeby się nie bało. Nasz mózg nie przyjmuje słowa „nie”, dlatego kiedy dziecko słyszy zdanie „nie bój się” od razu zaczyna robić dokładnie to, czego nie chcieliśmy.
3
Niech dziecko wraz z instruktorem zwiedzi stajnię, pozna nawyki koni, może nawet samo je pogłaszcze. Jeśli nie będzie chciało wsiąść na konia, nie naciskaj. Niech samo zdecyduje, kiedy chce to zrobić.
4
Trochę cierpliwości! Dziecko samo dojrzeje do decyzji o nauce jazdy konnej. Nie wyzywaj go, nie stwarzaj nerwowej atmosfery. Wyjazd do stajni ma się kojarzyć z czymś miłym, a nie z kłótnią!
5
Pamiętaj, by pierwsze chwile dziecka w stajni, przy koniu lub na jego grzbiecie nie były powodem przykrych wspomnień. Najpierw, zamiast nauki jazdy konnej, oczywiście zależnie od wieku, poproś instruktora o zajęcia ogólnorozwojowe na koniu. Polegają one na zabawach i ćwiczeniach z grzbietu konia. Dzięki temu dziecko będzie mile wspominać zajęcia.
6
Jeśli dziecko mimo naszych starań nie chce jeździć konno, zastanówmy się nad inną aktywnością, w którą może się zaangażować.
?

Wskazówki
* Nie kupuj sprzętu jeździeckiego przed wizytą w stajni. Ośrodki jeździeckie mają na wyposażeniu toczki i inne niezbędne elementy ubioru jeźdźca.
* Nie stresuj dziecka, wyjazd do koni ma być dla niego przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem.
* Rozmawiaj z dzieckiem, zapytaj dlaczego nie chce wsiąść na konia, jeśli poprosi Cię o pomoc lub asekurację, nie odmawiaj.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane