łyżworolki

Jak wybrać łyżworolki?

Jazda na rolkach jest świetnym pomysłem na spędzanie wolnego czasu na świeżym powietrzu. Szalona moda na buty na kółkach minęła już kilka lat temu, jednak w sklepach sportowych nadal znajdziemy spory wybór i na pewno wybierzemy coś dla siebie. Nawet jeśli już dawno mamy za sobą lata szkolne, nic nie stoi na przeszkodzie, aby założyć rolki na nogi i znowu poczuć wiatr we włosach, a przy okazji złapać trochę kondycji i zrzucić zbędny tłuszczyk. Należy się zastanowić do jakiej jazdy będziemy używać naszego sprzętu, oraz rozsądnie ocenić nasze umiejętności.
1
Najczęściej wybierane są rolki do jazdy rekreacyjnej. Jest to najlepsze rozwiązanie dla osób pragnących jeździć rekreacyjnie. Są przystosowane do niezbyt szybkiej jazdy, po gładkiej, dobrze przygotowanej nawierzchni. Są wykonane z lekkich, przewiewnych materiałów, dobrze dopasowują się do stopy i utrzymują ją, zapewniając komfort i przyjemność jazdy. Możemy wybierać wśród kółek wykonanych z plastiku, gumy i kauczuku. Najlepsze są te ostatnie, zapewniające miękkość podczas jazdy.
2
Przy zakupie rolek dla dzieci, wybierajmy te przeznaczone do jazdy rekreacyjnej. Mamy jednak ten komfort, że rolki dla dzieci i młodzieży mają czasem regulowaną długość buta, dzięki czemu nie trzeba kupować nowej pary za każdym razem, gdy dziecięca stopa urośnie. Nie musimy się obawiać, że but samoczynnie rozsunie się podczas jazdy, ponieważ wyposażony jest w specjalne zabezpieczenia, dbające o bezpieczeństwo jeżdżących dzieci. Uwaga: nawet jeśli mamy mały rozmiar stopy, nie powinniśmy pożyczać rolek od naszych pociech, ponieważ te dedykowane dzieciom są też przystosowane do ich wagi i z trudem znoszą większe obciążenia.
3
Do gry w hokeja na rolkach stworzone są specjalne buty o różnych wielkościach kółek i bez hamulców. Są one przystosowane do szybkiej jazdy i częstych zwrotów podczas gry.
4
Rolki, których używają skaterzy, są specjalnie zbudowane, aby ułatwić im nieco wykonywanie najróżniejszych akrobacji. Posiadają one specyficzną osłonę na kółkach, która umożliwia ślizganie się po barierkach, poręczach itp. Należy zauważyć, że są to rolki przeznaczone raczej dla profesjonalistów, jeśli więc dopiero zaczynamy naszą przygodę na tej płaszczyźnie, powinniśmy zacząć od wersji rekreacyjnej.
5
Charakterystycznym wyglądem wyróżniają się rolki przeznaczone do rozwijania bardzo dużych prędkości podczas jazdy. Posiadają one większe kółka i niższy but niż normalnie. Te również przeznaczone są dla bardziej doświadczonych miłośników tego sportu.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane