Pizza z pieczarkami, serem kozim i szpinakiem

Jak przygotować pizze z pieczarkami, serem kozim i szpinakiem?

OlaSOlaS - specjalista Tipy.pl
Masz ochotę na pizzę inną niż zwykle? Jeśli szukasz pomysłu na coś dobrego i oryginalnego to proponuję pyszną pizzę z pieczarkami, serem kozim i szpinakiem. Smacznego!
P

* ciasto do pizzy (link do ciasta poniżej)    
* 230 g pieczarek    
* 1 opakowanie świeżego szpinaku
* 150 gramów koziego sera
* 1 szklanka sera mozzarella   
* 1 szklanka sosu do pizzy  
* sól i pieprz   
* mąka kukurydziana lub kasza manna

1

Przepis na ciasto do pizzy znajdziesz tutaj -> Ciasto na pizzę.

2
Podsmażanie pieczarek
Rozgrzej piekarnik do 500 stopni. Następnie na dużej patelni na średnim ogniu, rozgrzej 2 łyżki oliwy z oliwek. Dodaj pieczarki, przypraw trochę solą i pieprzem. Duś je przez 5-6 minut mieszając od czasu do czasu. W ten sposób pieczarki które wylądują na pizzy nie będą surowe i bez smaku.
3
Szpinak
Jak pieczarki zaczną mięknąć dodaj 2 łyżki białego wina, a następnie dodaj szpinak. Wiem, że wygląda na to, że jest tego dużo, ale w miarę duszenia objętość się zmniejszy. Jak szpinak będzie gotowy zdejmij patelnię z ognia. Następnie połóż na durszlak papierowy ręcznik i na pozostaw na nim pieczarki ze szpinakiem, uwierz że jest to niezbędny krok - pizza nie będzie morka, a ciasto chrupiące.
4
Robienie pizzy
Na wierzchu pizzy lub na papierze do pieczenia rozprowadź cienka warstwę mąki kukurydzianej lub kaszy manny. Następnie włóż ciasto do formy. Upewnij się tylko że ciasto pasuje do formy. Pokryj równomiernie pizze sosem pomidorowym. Następnie na wierzch daj ser mozzarelle.
5
Pizza z pieczarkami, serem mozzarella i szpinakiem
Teraz równomiernie pokryj pizze warstwą szpinaku z pieczarkami. Upewnij się, że są dobrze wysuszone. Jeśli nie będą to zrobi się basen na środku pizzy, co wcale nie jest pożądanym efektem.
6
Pizza z pieczarkami, serem mozzarella, serem kozim i szpinakiem

Wreszcie dodajemy kozi ser na górę. Palcami rozdrobnij ser i rozprowadź po wierzchu całej pizzy.

7
Włóż pizze do pieca rozgrzanego do 500 stopni i piecz 10-14 minut. Kiedy skorupa zbrązowieje i serek kozi też będzie rumiany, pizza jest gotowa.

Powiązane porady

ciasto na pizzę włoską
calzone
Sos do pizzy z koncentratu

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane