cukinia nadziewana komosą ryżową

Jak zrobić cukinię faszerowaną komosą ryżową?
BloodyMary - specjalista Tipy.pl

Wszyscy wiemy, że cukinia nie ma jakiegoś nadzwyczajnego smaku sama w sobie. Sekret tkwi więc w tym, w jaki sposób ją przygotujemy i z czym podamy. Proponuję komosę ryżową (quinoa). Zapach komosy rozniesie się po domu, a jej smak na długo zostanie w pamięci Twoich...... kubków smakowych.
P

* 1 szklanka komosy,
* 2 szklanki bulionu drobiowego,
* 1/3 szklanki orzeszków piniowych,
* 4 cukinie,
* 4 ząbki czosnku, sprasowane,
* 2 szalotki, posiekaj,
* oliwa z oliwek,
* świeże liście szałwii,
* świeży rozmaryn,
* świeży tymianek,
* sól,
* pieprz,
* 1 szklanka sera ricotta,
* parmezan.

1
Wypłucz komosę. Pozostaw ją w sitku do ścieknięcia.
2
Podsmaż komosę na patelni przez około 5 minut, lub do momentu, aż poczujesz orzechowy zapach.
3
Zagotuj dwie szklanki wody. Dodaj do niej kostki bulionowe i wrzuć komosę. Przykryj garnek pokrywką, zmniejsz ogień i gotuj przez około 20 minut.
4
W międzyczasie wrzuć na suchą patelnię orzeszki piniowe i podsmaż je. Często je obracaj, ponieważ łatwo się przypalają. Odstaw je.
5
Nastaw piekarnik na 180 stopni.
6
Cukinie przekrój wzdłuż na pół i wydrąż ich środki, aby powstały łódeczki. Włóż je do piekarnika na około 20 minut.
7
Wydrążony środek z cukinii posiekaj drobno. Sprasuj czosnek, posiekaj szalotkę i zioła.
8
Na patelni rozgrzej oliwę. Zeszklij na niej szalotkę i czosnek. Następnie dodaj środek cukinii i zioła. Podsmaż. Posól i popieprz do smaku.
9
Gotową komosę wyłóż do miski. Dodaj ser ricotta, ugotowaną cukinię i orzeszki piniowe. Dokładnie wymieszaj. Dopraw do smaku.
10
Tak przygotowanym nadzieniem wypełnij łódeczki z cukinii.
11
Przed podaniem włóż do piekarnika na 5 minut [danie na ciepło]. Posyp po wierzchu parmezanem.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane