grillowane mięso

Co można grillować?

Sezon grillowy zbliża się wielkimi krokami i pewnie już każdemu ślinka cieknie na myśl o biesiadowaniu na świeżym powietrzu. Najpopularniejszą grillową potrawą są oczywiście kiełbaski, lekko przyprawione, ponacinane i wysmażone według upodobania. Są ludzie gustujący w kiełbasie z wręcz zwęgloną skórką, a są też tacy, który jedynie podgrzewają mięso na ruszcie. Może w tym roku warto poeksperymentować i zamiast kiełbaski, albo oprócz niej, uraczyć podniebienie czymś innym.
1
Karkówka.

Ten pyszny kawał krówki świetnie nadaje się na ruszt. Jest to mięso tłuste, ale tym nie musimy się specjalnie przejmować, ponieważ większość tłuszczu i tak się wytopi. Zwłaszcza panowie gustują w daniach tego typu, uważając, że drób nie jest prawdziwym mięsem. Tak więc dla prawdziwego mężczyzny kroimy karkówkę na grube plastry i przyprawiamy według uznania (najlepiej zrobić to dzień wcześniej, aby mięso się „przegryzło”). Możemy kupić specjalną przyprawę do tego mięsa, świetnie wkomponuje się też czosnek. Pozostaje tylko wrzucić plastry na ruszt i grillować.
2
Kurczak.

Temat rzeka… możemy grillować wszystko: skrzydełka, udka, a nawet całego ptaka. Dzieci i osoby na diecie gustują zwłaszcza w chudym mięsie z piersi, a to można przyprawić na miliony sposobów. Mięso będzie miało wyrazisty smak i wyjątkową soczystość, jeśli na noc zostawimy je w marynacie z oliwy z oliwek i przypraw. Marynaty możemy komponować według własnego uznania. Np. przyprawa typu Vegeta, papryka słodka, pieprz i łyżka octu balsamicznego lub musztarda, miód i czosnek albo mieszanka ziół. Możliwości mamy mnóstwo. Kurczak piecze się wyjątkowo szybko, więc już po kilku minutach będzie gotowy.
3
Ziemniaki.

Dla niektórych smak dzieciństwa, dla innych nowość, o której by wcześniej nie pomyśleli. Kartofle w łupinkach dokładnie myjemy i owijamy szczelnie folią aluminiową. Następnie srebrne kule wrzucamy w ruszt i przykrywamy dokładnie kawałkami węgla. Długość pieczenia zależy od wielkości ziemniaka i trwa ok. pół godziny. Najlepiej zaopatrzyć się w długi grillowy widelec i od czasu do czasu dźgać ziemniaka, jeśli ostrze przejdzie bez oporu znaczy to, że jest gotowy. Najlepiej smakuje z masłem i solą.
4
Ślimaczki.

Nie prawdziwe, ale nieco je przypominające po przygotowaniu. Pyszna i prosta przekąska na słodko-słono. Potrzebne są suszone śliwki, plastry boczku i wykałaczki. Każdą śliwkę owijamy plasterkiem boczku, spinamy wykałaczką i wrzucamy na ruszt. Smakują rewelacyjnie.
5
Banany na deser.

Dojrzałe banany w skórce przecinamy wzdłuż i układamy na grillu skórką do dołu, gdy ta sczernieje oznacza to, że banan gotowy. Świetnie smakuje polany sosem czekoladowym i podany z lodami!
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

topielica
05.10.2013
To od nas zależy nasza fantazja jeśli chodzi o grillowanie ,ale wszystko powinno byc umieszczone na tackach które zabezpieczają nasze potrawy przed smolistymi substancjami -czyli grillujemy ale tylko na tackach dla naszego zdrowia.Ja uwielbiam taki zwykły chlebek przypieczony na grillu do pozostałych potraw świetnie pasuje i jest rewelacyjny.
arimor
08.08.2013
Grillować z powodzeniem można również słodkie pianki marshmallows nabite na patyczki.