naleśniki

Jak usmażyć naleśniki?

Naleśniki to bardzo popularne i proste danie, które uwielbiają właściwie wszyscy, łącznie z dziećmi. Można je jeść na słodko i na słono, na śniadanie, na obiad i na kolację, nadają się na każdą okazję, można je podać nawet na przyjęciu domowym i wszyscy będą zadowoleni.
P

* 2 jajka
* 0,25 kg mąki
* Szklanka wody
* Szklanka mleka
* Szczypta soli

1
Jajka wybijamy do garnka (jest wygodniejszy od miski, ponieważ wysokie boki zapobiegają pryskaniu podczas miksowania), dodajemy mleko i dobrze miksujemy. Stopniowo dodajemy mąkę z solą, cały czas miksując na niezbyt wysokich obrotach. Na koniec dolewamy do ciasta wody, robimy to stopniowo i obserwujemy konsystencję, ciasto powinno być gładkie i lekko lejące, o konsystencji śmietany. Jeśli osiągniemy ten efekt przed zużyciem całej szklanki wody, już nie dolewamy więcej.
2
Dobrze rozgrzewamy patelnię (najlepiej teflonową) z odrobiną oleju. Tłuszczu powinno być tyle, aby pokrywał powierzchnię patelni cieniutką warstewką.
3
Ciasto należy jeszcze delikatnie zamieszać i wylać porcję na patelnię. Najlepiej użyć do tego celu chochli do zupy, jedna taka chochla powinna wyznaczyć porcję ciasta na jednego naleśnika (jeśli lubimy cieniutkie).
4
Ciasto wylewamy na środek patelni i niezwłocznie zaczynamy nią poruszać, tak aby ciasto rozlało się równomierną, cienka warstwą.
5
Gdy brzegi naleśnika zaczną odchodzić od teflonu, delikatnie poruszamy patelnią, a gdy cały naleśnik zacznie się „suwać”, możemy go przewrócić na drugą stronę przy pomocy łopatki lub widowiskowym podrzutem. Drugą stronę smażymy tylko przez chwilę i ściągamy naleśnik na talerz.
6
Jeśli mamy ochotę na sycące obiadowe danie, możemy przygotować wcześniej farsz. Pieczarki pokrojone w plasterki dusimy wraz z cebulką i przyprawami. Nakładamy na połowę naleśnika grubą warstwę pieczarek i przykrywamy ją druga połową. Całość jeszcze podgrzewamy chwilę na patelni i podajemy z ketchupem. Dwa lub trzy takie naleśniki, powinny zaspokoić największy głód.
7
Farsz może się składać z najróżniejszych składników. Świetnie sprawdza się kurczak, szynka drobiowa, żółty ser, pomidory, kukurydza itd. Dla urozmaicenia możemy też przygotować sosy o różnych smakach, którymi polejemy naleśniki. Do każdego farszu pasuje sos czosnkowy lub majonezowy.
8
Na śniadania lub na deser najlepiej smakują naleśniki na słodko. Do środka wkładamy do wyboru: smakowe serki, czekoladę, owoce, lody lub wszystko na raz. Jeśli nie liczymy się z kaloriami, udekorujmy wierzch kleksem z bitej śmietany i gęstym truskawkowym sosem.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

aleksander 42
08.12.2018
Naleśniki robione na mleku lub z dodatkiem mleka są bardziej twarde od tych robionych wyłącznie z użyciem wody, tzn.,że naleśniki na wodzie są delikatniejsze /smaczniejsze/, ale co kto lubi, niech lubi.