Spis powszechny

Jak się spisać przez Internet? Powszechny Spis Ludności 2011
KasprzykKasprzyk - specjalista Tipy.pl

Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań rozpoczął się 1 kwietnia 2011 roku. W tym roku po raz pierwszy istnieje możliwość spisania się przez Internet. Z samospisu internetowego może skorzystać każdy w dniach od 1 kwietnia do 16 czerwca 2011r. Poniżej znajdziesz praktyczne wskazówki i porady jak spisać się samodzielnie przez Internet.
1

Aby spisać się przez Internet wejdź na stronę www.stat.gov.pl albo www.spis.gov.pl.

2
Narodowy Spis Powszechny 2011 przez Internet - 1
Kliknij na zakładkę "FORMULARZE SPISOWE I INSTRUKCJE SPISOWE" a następnie na przycisk "WEJŚCIE DO SYSTEMU". Teraz znajdziemy się na stronie https://nsp2011.spis.gov.pl/nsp.form/.
3
Aby się zalogować do aplikacji należy najpierw uzyskać hasło. Hasło uzyskamy wypełniając formularz identyfikacyjny.
4
Aby uzyskać hasło dostępu do aplikacji wypełniamy pola formularza identyfikacyjnego. W odpowiednie pola należy wpisać swój pesel, nazwisko i imię, nip lub miejsce urodzenia i nazwisko rodowe matki, dane kontaktowe (telefon stacjonarny, komórkowy, adres e-mail) oraz zdefiniować hasło i wpisać kod z obrazka. Po wypełnieniu danych klikamy w przycisk "zaloguj" znajdujący się pod formularzem.
5
Po uprzednim podaniu NIP-u lub miejsca urodzenia i nazwiska panieńskiego matki wszystkie dane powinny się automatycznie wczytać. Teraz należy wybrać adres pod którym mieszkaliśmy w dniu 31 marca 2011 roku (adres taki sam, jak pobyt stały; taki sam jak pobyt czasowy, inny adres w Polsce, adres w innym kraju). Następnie potwierdzamy swój adres zamieszkania - nie będzie już w przyszłości możliwości jego modyfikacji.
6
Teraz należy odpowiedzieć na pytanie:

- Czy w miejscowości aktualnego zamieszkania mieszka Pan(i) od urodzenia (od urodzenia to znaczy nieprzerwanie lub przerwy w zamieszkaniu były krótsze niż 1 rok)?

Jeśli wybierzemy odpowiedź "NIE" wówczas musimy zaznaczyć w którym roku się przybyło lub powróciło do miejscowości zamieszkania oraz miejsce poprzedniego zamieszkania (w przypadku lat 2002-2011).

Na koniec klikamy na przycisk "dalej" znajdujący się na samym dole strony.
7
Wypełniamy pola dotyczące swojego stanu cywilnego, kraj urodzenia, obywatelstwo, narodowość, przynależność do innych narodów czy grup etnicznych oraz język używany w codziennych kontaktach domowych z osobami najbliższymi.
8
Teraz możemy spisać osoby małoletnie (ur. po 31 marca 1995), które z nami mieszkały w dniu 31 marca 2011 roku.
9
Brawo! Zostałeś spisany! Teraz możesz się wylogować.
10
Do formularza możesz powrócić przez okres 2 tygodni. Aby to zrobić należy wpisać w odpowiednich polach swój pesel oraz hasło.
?

Wskazówki
* Jeśli zapomnisz hasła musisz skontaktować się z call center - numer 0 800 800 800.

Strona 1 z 2

Komentarze (4)

* Pola wymagane

basia
11.06.2011
nie umiem zdefinitowac hasla nie wiem jak bo nie kumam pomozcie
blaszka17
04.05.2011
Mam ten sam problem co mel. Spisałam już całą rodzinę a siebie nie mogę. Mam 17 lat więc jestem traktowana przez system jako osoba dorosła a nie umiem się zalogować. Nie wiem co robić.
mel
23.04.2011
witam. nie mam jeszcze nr nipu, wpisujac w pola miejsce urodzenia i nazwisko rodowe matki nie moge uzyskac dostepu do serwisu ciagle wyskakuje ze pola weryfikacji sa nie prawidlowe co robic?
Wiesiek
01.04.2011
Co 5 osoba poddana zostanie badaniu reprezentacyjnemu a to oznacza, iż ważne pytania będą zadawane "wylosowanym" ludziom co może prowadzić do manipulacji mającej na celu pokazanie Polski nie takiej jaka jest ale takiej jaką pragnę widzieć decydenci. Zupełnie jak sondaże przedwyborcze...