kamica nerkowa

Jak rozpoznać symptomy kamieni nerkowych?

Nasze nerki są bardzo ważnym organem w organizmie. Kontrolują i regulują one proces wydalania produktów przemiany materii. W innym wypadku nasz organizm nie były w stanie pozbyć się szkodliwych substancji. Co w sytuacji, gdy nie nasze nerki nie funkcjonują tak jak chcielibyśmy? Bądź domyślamy się, że może być z nimi coś nie tak. Najczęściej spotykaną chorobą nerek jest kamica nerkowa. Występuje częściej u mężczyzn niż u kobiet. Powoduje ona powstawanie kamieni nerkowych. Jest to bardzo bolesna dolegliwość. Jak rozpoznać symptomy tej choroby? W poniższym artykule znajdziesz wskazówki.
1
Po pierwsze trzeba zdąć sobie sprawę z tego, że objawy tej dolegliwości są dość zróżnicowane. Zidentyfikować objawy pomoże z pewnością fakt, że prawdopodobieństwo wystąpienia choroby jest najwyższe między 30 a 50 rokiem życia oraz częściej dopada ona mężczyzn. Ta grupa ma największe prawdopodobieństwo wystąpienia choroby.
2
Przez jakiś czas kamica nerkowa może przebiegać bezobjawowo. To znaczy, ze nie będziemy w stanie dostrzec objawów powstawania kamieni nerkowych, bądź będą one bardzo skąpe co utrudni rozpoznanie. Dlatego bardzo ważna jest regularna kontrola u lekarza. Szczególnie między 30 a 50 rokiem życia warto co jakiś czas zrobić badania pod kątem kamicy moczowej.
3
Czego można spodziewać się u lekarza? Objawy kamieni nerkowych są rozpoznawalne tylko w kilka sposobów a w zasadzie badań. Po pierwsze jest to RTG jamy brzusznej. Wykorzystuje się do tego promienie rentgenowskie. Drugą możliwością jest urografia, do której wykorzystywane są dożylne środki kontrastowe oraz promienie rentgenowskie. Trzecia metoda to USG n czwarta TK.
4
W zależności od miejsca tworzenia się kamieni możemy wyróżnić różne objawy. Do najczęściej spotykanych możemy zaliczyć kolkę nerkową. Charakteryzuje się ona bólem przerywanym w okolicach części lędźwiowej kręgosłupa. Może on również promieniować na okolice pachwiny, warg sromowych oraz jąder. Ważne jest obserwowanie swojego ciała i nielekceważenie tego typu bólów.
5
Do objawów ogólnych możemy zaliczyć następujące dysfunkcje. Z pewnością jest to podwyższona temperatura ciała spowodowana stanem zapalnym. Kolejny ważny ogólny symptom to osłabienie i uczucie ogólnego rozbicia. Niekiedy towarzyszy temu chandra. Jest to spowodowane tym, że organizm wyczuwa, że coś złego dzieje się w organizmie. Jest to swego rodzaju alarm.
6
Kolejnym ważnym objawem podczas występowania kamicy nerkowej jest krew w moczu. Często pojawia się ona przy dość silnych bólach. Może towarzyszyć temu tak zwana dysuria czyli bolesne oddawanie moczu. Dość często można odczuwać uczucie pieczenia w cewce moczowej. Oddawanie moczu w tej sytuacji może być przerywane (oddawanie moczu kroplami).
7
Do symptomów pomagających rozpoznanie kamicy moczowej można zaliczyć również nudności oraz wymioty. Dodatkowo możemy spotkać się z odczuwaniem dyskomfortu w jamie brzusznej. Głównie chodzi o niestrawność. Powikłaniem kamicy może być również zakażenie dróg moczowych.
?

Wskazówki
* Jeśli któreś z tych symptomów w znacznym stopniu występują u ciebie zgłoś się do lekarza.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane