Kawały na komputerze

Jak zrobić kawał koledze na komputerze?
ImreImre - specjalista Tipy.pl

Bez względu na to, czy jest to Prima Aprilis czy zwykły dzień w roku większość z nas uwielbia robić dowcipy swoim kolegom ze szkoły czy pracy. Do takich kawałów należą przede wszystkim kawały na komputerze. Bez względu na to czy zakleimy od spodu myszkę czy pochowamy ikonki - zawsze jest dużo śmiechu. Poniżej przedstawiam kilka pomysłów na kawały na Prima Aprilis i każdy inny dzień:
1
Zamiana ikonek

Na monitorze ofiary pozamieniaj miejscami wszystkie ikonki i zmień im nazwy. Możesz też pozmieniać wygląd ikonek - kliknij prawym przyciskiem myszy, następnie "właściwości", zakładka "skrót" i "zmień ikonę".

2
Autokorekta

Jeśli ofiara używa Microsoft Word zmień ustawienia autokorekty. Ustaw zamianę najczęściej używanych słów, takich jak "i", "albo", "ponieważ" na takie słowa na jakie chcesz (np. jajo, pacynka, hihi, ancymony itp). Aby to zrobić otwórz Worda, kliknij w zakładkę "Narzędzia" i "Autokorekta".

3
Popsuty monitor

Na większości monitorów jeśli maksymalnie zwiększysz jasność monitora zaś kontrast ustawisz na najmniejszy to nic nie widać - ekran wydaje się być pusty. Ofiara wpadnie w szał próbując naprawić "popsuty" monitor.

4
Zamiana literek na klawiaturze

Powyciągaj przyciski z literkami na klawiaturze i poprzestawiaj je miejscami. Możesz utworzyć z nich napis "prima aprilis". Aby to zrobić będziesz musiał pożyczyć kilka literek z innej klawiatury.

5
Utracone przyciski

Idź do Start - Ustawienia - Panel Sterowania u znajdź ustawienia myszki. Zamień konfigurację przycisków (zakładka "przyciski") - teraz prawy przycisk zamieni się miejscem z lewym. Myszka przestanie działać tak jak powinna!

6
Uciekający kursor

Ten pomysł jest świetny na kawał dla kolegi z pracy, który siedzi blisko ciebie. Do portu USB komputera kolegi podłącz dodatkową myszkę i połóż ją sobie na biurku. Kiedy kolega zacznie używać komputera poruszaj myszką - nie będzie mógł w nic kliknąć ani nic zrobić!

7
Błędne wyszukiwanie

Zmień ustawienia języka w wyszukiwarce Google. Aby to zrobić, wejdź na Google.pl, wybierz "Ustawienia" -> "Ustawienia Wyszukiwania" i zmień język na taki, na jaki chcesz. Możesz wybrać nawet klingoński, piracki, elmer fudd, hakerski czy bork, bork, bork!

8
Zmiana strony startowej

Zmień koledze adres strony startowej na coś nieoczekiwanego. Otwórz przeglądarkę, wejdź w "Narzędzia" - "Opcje" - zakładka "Ogólne" i zmień adres strony startowej.

9
Brak paska zadań i menu Start

W systemie Windows otwórz menedżer zadań (Ctrl+Alt+Delete). Kliknij na proces "explorer.exe." i wybierz "zakończ zadanie". To spowoduje zniknięcie wszystkich skrótów, paska zadań oraz menu Start. Aby to naprawić otwórz ponownie menedżer zadań, wybierz "nowe zadanie" i wpisz "explorer.exe".

10
Niedziałająca myszka

Weź kawałeczek kartki i taśmy klejącej i zaklej mysz od spodu - dzięki temu pomimo poruszania nią kursor nie będzie się poruszać. Na karteczce zaklejającej od spodu myszkę napisz "Prima Aprilis".

11
Biało na białym

Zmień kolor domyślny czcionki na biały. Kolega będzie myśleć, że nie działa mu klawiatura.

12
Wlokąca się myszka

Przejdź do Start > Ustawienia > Panel sterowania > Mysz > Opcje wskaźnika i zmień szybkość na najmniejszą. Jeśli twój kolega nie zna się zbytnio na komputerach i nic nie wie o tych ustawieniach to nie będzie rozumieć dlaczego jego kursor porusza się wolniej niż ślimak!

13
Nie można zamknąć aplikacji

Otwórz jakąkolwiek aplikacje jakiej kolega na co dzień używa. Przyciśnij "PrtScn", aby zrobić zdjęcie pulpitu (upewnij się, że na zdjęciu nie widać wskaźnika myszki). Następnie otwórz jakikolwiek program do zdjęć i wklej zrobione zdjęcie pulpitu. Zapisz je. Następnie kliknij na pulpit, kliknij "Właściwości" > zakładka "pulpit" i wybierz zdjęcie pulpitu, które właśnie zrobiłeś. Ustaw to zdjęcie jako tapetę. Następnie znów kliknij na pulpit, wybierz rozmieszczenie ikon i je ukryj. Twój kolega będzie myśleć, że ma otwartą aplikację i nie będzie mógł jej w żaden sposób zamknąć. Jeśli zrobisz zdjęcie np. pulpitowi z otwartym komunikatorem to nie musisz chować ikonek.

14
Śmieszne dźwięki

Zmień jeden lub więcej skrótów na pulpicie kolegi zmieniając ich ścieżkę do śmiesznych dźwięków.

15
Oh - to okropne!

Jak kolega odejdzie od komputera otwórz jakąś żenującą stronę.

16
Odłączenie od komputera

Odłącz od komputera klawiaturę lub myszkę.

17
Dźwięk na dzień dobry

Zmień dźwięk startowy na coś śmiesznego lub żenującego. Upewnij się, że głośniki są włączone na maksa.

18
Ważny dokument

Czy twój kolega pracuje nad czymś ważnym od dłuższego czasu? Jeśli tak schowaj mu ten dokument zaś w jego miejsce utwórz nowy z taką samą nazwą. W środku umieść jakiś śmieszny lub niespodziewany tekst, np. o utylizacji śmieci, zaś na dole dopisz "Prima Aprilis".

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane