akwarium

Jak założyć akwarium?

Ładnie założone i utrzymane akwarium stanowi prawdziwą ozdobę dla pomieszczenia, w którym się znajduje. Przyjemność z obserwacji rybek wpływa na nas uspokajająco i relaksująco. Jednak aby samodzielnie założyć ozdobny zbiornik wodny w domu, musimy poświęcić nieco pracy i pieniędzy, a przede wszystkim zdobyć niezbędną wiedzę, aby nie popełnić podstawowych błędów.
1
Pierwszym krokiem jest wybór akwarium. Możemy zdecydować o tym, czy zbiornik ma być prosty, czy profilowany. Nie wybieraj do niedawna bardzo popularnych kul, są one nieporęcznie i nie wpływają zbyt dobrze na ryby.
2
Wielkość zbiornika zależy od warunków, jakimi dysponujemy. Ogólna zasada mówi, że im większe akwarium, tym łatwiej utrzymać je w czystości oraz oczywiście im większa powierzchnia, tym bardziej „zadowolone” ryby. Dla początkujących odpowiednie będzie akwarium o pojemności ok. 100l.
3
Następnie należy pomyśleć o usytuowaniu naszego zbiornika. Miejsce powinno być stabilne, tak duże, aby cała dolna tafla szkła akwarium była podparta, pamiętajmy też, że akwarium ma być dekoracją pokoju, więc powinno być dobrze widoczne, ale też dostęp do niego nie powinien być utrudniony (przecież musimy karmić rybki i pielęgnować cały zbiornik). Uważnie więc dobierzmy właściwe miejsce, omijajmy chwiejne stoliki i miejsca odsłonięte, szkoda by było, gdyby szkło się potłukło. Rybki nie powinny też znajdować się zbyt blisko okna, ponieważ słońce przyspieszy wzrost glonów i będzie dodatkowo nagrzewać wodę.
4
Podłoże akwarium zwykle stanowi ok. 5-centymetrowa warstwa płukanego żwiru, który bez trudu nabędziemy w sklepie zoologicznym. W żwirze będziemy „sadzić” roślinki wodne. Stanowi on środowisko życia dla mikroorganizmów.
5
Woda z kranu nadaje się do użycia w akwarium dopiero po uzdatnieniu jej odpowiednimi środkami, ponieważ chlor i metale ciężkie mogą bardzo zaszkodzić rybom.
6
Dekoracje akwarium powinniśmy wcześniej zaplanować, pamiętajmy o zachowaniu umiaru i dobrego smaku. Roślinki sadzimy w zależności od wielkości, duże z tyłu akwarium, a posuwając się ku przodowi coraz mniejsze. Później dokładamy elementy dekoracyjne, takie jak korzenie muszle i kamienie, jednak pamiętajmy, aby je wcześniej dokładnie umyć, a najlepiej sparzyć gorącą wodą.
7
Będziemy musieli też wyposażyć nasze akwarium w kilka urządzeń ułatwiających utrzymanie ryb. Trzeba więc zakupić filtr, który będzie pomagał w utrzymaniu czystości w zbiorniku. Zaopatrzmy się też w grzałkę, dobraną do wielkości naszego akwarium oraz termometr, pozwalający na stałe monitorowanie temperatury wody.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

akwarium
Akwarium
Korzeń do akwarium

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

davyjones
13.06.2016
Generalnie OK. Ale ja bym wybrał najpierw miejsce a potem zbiornik. :)