nordic walking

Jak chodzić nordic walking?

Nordic walking, czyli spacer ze specjalnymi kijkami, jest dyscypliną pochodzącą z Finlandii i stworzoną dla narciarzy biegowych, aby mogli oni trenować przez cały rok. Jest to stosunkowo nowy sport, ale posiada już całą rzesze miłośników w różnym wieku i o różnej kondycji.
1
Jest to sport polecany zwłaszcza dla osób zagrożonych chorobami serca, cierpiących na zaburzenia krążenia kończyn dolnych, bóle kręgosłupa i mających problemy z utrzymaniem równowagi. Odpowiedni trening z kijami może być stosowany jako rehabilitacja dla sportowców po kontuzjach, a nawet uprawiany przez kobiety w ciąży.
2
Niewątpliwą zaletą jest fakt, że jest to sport, który może uprawiać każdy, poczynając od dzieci, a kończąc na osobach w podeszłym wieku.
Jednak zawsze należy zachować ostrożność. Jeśli cierpimy na jakieś problemy zdrowotne, powinniśmy nasz zamiar rozpoczęcia treningów skonsultować z lekarzem.
3
Kije do nordic walking można nabyć już za niewielką kwotę, jednak podczas zakupu należy zwrócić uwagę na niektóre aspekty. Rękojeść kija powinna dobrze leżeć w dłoni i nie ślizgać się. Całe kijki powinny być lekkie i łatwe w użyciu. Powinniśmy zdecydować też, czy zakup będzie do naszego i tylko naszego użytku, czy zamierzamy trenować cały czas na podobnym terenie, czy będziemy go zmieniać? Od tego wszystkiego zależy wybór kijków z regulowaną wysokością, czy też bez niej. Te drugie maja tą przewagę, że są bardziej wytrzymałe i nie ma ryzyka, że złożą się w trakcie marszu. Jeśli jednak zamierzamy dzielić się sprzętem lub kupujemy go dla dziecka, które przecież jeszcze rośnie, powinniśmy zdecydować się na kije o regulowanej wysokości. Ważne też, aby kijki miały końcówki wymienne, które zmieniamy w zależności od terenu.
4
W markowych sklepach sportowych znajdziemy też buty dedykowane specjalnie tej dyscyplinie sportu. Jeśli jednak nie chcemy wydać na nie dużo pieniędzy, pamiętajmy, aby obuwie było lekkie, wygodne, posiadało lekko miękką podeszwę i stabilną piętę.
5
Jeśli jesteśmy amatorami i chcemy poprawić naszą kondycję, powinniśmy jak najczęściej wybierać się na spacery zdrowotne z użyciem kijków. Nie należy się specjalnie spieszyć, nikt nie wymaga od nas biegu. Dziarski marsz o zmiennym tempie będzie świetny.
6
Na spacer ubieramy się przewiewnie tak aby nasze ciało mogło oddychać. Na początek wybierajmy płaskie tereny: łąki, las lub nawet chodnik. Chodźmy wyprostowani, wciągając brzuch i starając się utrzymać rytm – ruchy powinny być płynne.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane