Jak wybrać klub fitness?

Wiele osób, chcąc pozbyć się zbędnych kilogramów, wykupuje karnet do klubu fitness w nadziej, że z góry opłacone zajęcia i wydane pieniądze zmobilizują ich do regularnych treningów. Niestety decyzja często podejmowana jest zbyt pochopnie, okazuje się, że klub nie spełnia naszych oczekiwań i zaczynamy się wymigiwać od uczęszczania do tego miejsca. A kwestia zainwestowanych pieniędzy już nie ma dla nas takiego znaczenia.
1
Obecnie wiele klubów w ramach promocji oferuje pierwsze zajęcia gratis. Wykorzystaj to i odwiedź kilka, a nawet kilkanaście z nich, będziesz mieć wtedy dość dobry pogląd na temat tego, co dzieje się w środku nie wydając przy tym ani grosza.
2
Przede wszystkim zwróć uwagę na kwestię higieny. Nieprzyjemny zapach potu, brudne ubikacje i prysznice powinny od razu cię odstraszyć. Dobry klub powinien oferować szatnie osobne dla kobiet i mężczyzn, dostęp do kilku kabin prysznicowych i nienaganną czystość. Jeśli te warunki są zachowane, możemy żywić spore nadzieje, że i sprzęt do ćwiczeń jest regularnie czyszczony i konserwowany.
3
Wybierz klub odpowiedni do stopnia twojego zaawansowania. Jeśli w siłowni zobaczymy tylko mężczyzn o niebotycznych wymiarach mięśni, sprzęt pochodzący sprzed wielu lat, w którym jeszcze zastosowane są łańcuchy, obdarte siedzenia itp. oznacza to, że nie jest to raczej miejsce dla osób, chcących jedynie poprawić kondycję i swój wygląd.
4
Zwróć uwagę na wyposażenie. Sala powinna być zaopatrzona w maty, hantle w najróżniejszych rozmiarach i sprzęty, ale nie tylko takie, których zadaniem jest budowa mięśni i rozwijanie siły.
5
Przypatrz się osobom uczęszczającym do klubu. Klienci dużo mogą powiedzieć o poziomie miejsca. Każdy powinien być zaopatrzony w ręcznik, który układa się na siedzeniach sprzętów i wykorzystuje się też do przetarcia rąk z potu. Ćwiczenia na mokrych i lepiących urządzeniach nie są przecież przyjemnością.
6
Dowiedz się czy klub posiada wykwalifikowany personel. Zwłaszcza jeśli jesteś osobą początkującą ktoś powinien nauczyć cię korzystania z urządzeń, ponieważ ich błędne użytkowanie może zagrozić twojemu zdrowiu. Powinny zostać też przedstawione podstawy dobrego treningu, a także porady w zależności od tego, co chcesz osiągnąć. Jeśli twoim celem jest wyszczuplenie sylwetki, trener powinien doradzić, jakie ćwiczenia wykonywać, z jakim obciążeniem i w jakich seriach.
7
Oczywiście dodatkowymi atutami klubu będą dodatki, takie jak sauna, gratisowa godzina z osobistym trenerem po wykupieniu karnetu itp.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Ekspander
ćwiczenia na skakance
Siłownia

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane