anoreksja

Jakie są objawy anoreksji?

Anoreksja jest chorobą psychiczną, atakującą głównie młode dziewczęta opętane chęcią dążenia do doskonałości. Panicznie boją się one utycia i stosują przeróżne sposoby, aby chudnąć coraz bardziej, poczynając od głodówek, aż po wykańczające ciało ćwiczenia. Jest to okrutna choroba wyniszczającą ciało i umysł, samo uświadomienie problemu jest dopiero pierwszym krokiem w leczeniu.
1
Jak można rozpoznać objawy tego zaburzenia?

Na początku następuje nagły spadek masy ciała i dążenie do jeszcze większego spadku wagi. Zaniepokoić powinien nas fakt, że dana osoba, mimo iż mocno schudła, właściwie tego nie zauważa i próbuje zrzucić jeszcze więcej kilogramów. Osoba chora na anoreksję nie zachowuje się jak ktoś na diecie, nie patrzy z tęsknotą na czekoladę czy pizzę, można by odnieść wrażenie, że na widok tych produktów robi się jej wręcz niedobrze.
2
Osoba taka bardzo ograniczając swoje racje żywieniowe często jest osłabiona, może mdleć, mieć zawroty głowy. Wszystkie te objawy powinny wzbudzić naszą czujność, ponieważ mogą świadczyć o czymś niedobrym.
3
Anorektyczka dąży do doskonałości nie tylko w kwestii swojego ciała. Jeśli podejrzewamy u kogoś tę chorobę, zastanówmy się, czy dana osobą nie zaczęła nagle obsesyjnie angażować się w pracę lub - jeśli to osoba młodsza - nie zaczęła osiągać dużo lepszych, niż do tej pory wyników w nauce.
4
Zamykanie się w pokoju i wielogodzinne ćwiczenia ponad siły organizmu mogą stanowić poważny objaw wystąpienia zaburzeń. Anorektyczka boi się, że w każdej chwili, w której nie ćwiczy, odkłada jej się tłuszcz, a każda bezczynna sekunda sprzyja tyciu i nabieraniu wagi. W skrajnych przypadkach chora ćwiczy aż do utraty przytomności.
5
Chowanie się podczas posiłków, oszukiwanie i wyrzucanie jedzenia są już dość wyraźnym znakiem do niepokoju. Osoba chora na anoreksje potrafi wykazać się naprawdę sporą wyobraźnią, byleby tylko uniknąć posiłku.
6
Chora w miarę rozwoju zaburzenia zaczyna unikać ludzi, traci zainteresowanie rozmowami i wszelkimi kontaktami towarzyskimi. Najlepiej czuje się w samotności, gdy może zająć się sobą i swoim ciałem.
7
We wczesnej fazie choroby, zwłaszcza młode dziewczęta identyfikują się ze społecznością tzw. „motylków”, które w Internecie promują głodzenie się jako styl życia i swego rodzaju filozofię. W momencie, gdy zauważymy na komputerze dziecka strony o takiej treści, warto podjąć już poważną rozmowę.
8
W miarę rozwoju choroby, coraz wyraźniej widać fizyczne skutki zaburzenia: wybitna chudość, łuszcząca, sucha skóra, występowanie meszku na skórze i zniszczone włosy.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Anoreksja
anoreksja
Anoreksja

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

arimor
14.01.2013
Bardzo częstym objawem jest nagłe zainteresowanie gotowaniem. Anorektyczka będzie spędzać całe godziny gotując wymyślne potrawy dla swoich bliskich, żeby tylko "napchać" jedzeniem wszystkich dookoła, podczas gdy sama nawet niczego nie spróbuje. Szykując potrawę, "najada się oczami". Będzie potrafiła nawet wstać o 7 rano i biec do piekarni po świeże pączki dla swoich sióstr.

Kolejnym niewymienionym tu, a wystepującym praktycznie zawsze objawem, są kłamstwa. Anorektyczka będzie wikłać się w całą sieć kłamstw, żeby tylko prawda nie wyszła na jaw. Powie, że nie lubi jakiejś potrawy, uda że nie zabrała z domu pieniędzy, żeby nie kupić nic do jedzenia w kawiarni, wymyśli sobie poważną chorobę (nawet raka) i wmówi ją swoim znajomym, by usprawiedliwić bardzo zły wygląd, spowodowany zagłodzeniem i odwodnieniem organizmu. Rodzice- miejcie się na baczności.
Anore
03.04.2011
A jak można zostać anorektyczką?,(...)kiem?