problemy z prostatą

Jak zapobiec nowotworowi prostaty?

Rak gruczołu krokowego jest najczęstszym nowotworem spotykanym u mężczyzn powyżej 45 roku życia. Szanse jego wystąpienia są takie same u mężczyzn na całym świecie. Nie ma na to wpływu rasa, kraj pochodzenia, czy klimat. Na portalach internetowych jest dość mało informacji na temat przeciwdziałania nowotworom prostaty. Dlatego w poniższym artykule znajdziesz rzeczy, które możesz zrobić, żeby zminimalizować prawdopodobieństwo zachorowania. Występowanie tej choroby z roku na rok wzrasta. Dlatego tak ważna jest profilaktyka.
1
Po pierwsze należy zdać sobie sprawę z tego, że osoby które w rodzinie posiadają mężczyzn chorych na raka stercza, mają dwa razy większe prawdopodobieństwo zachorowania. Uwarunkowania genetyczne są ważną przesłanką podczas wywiadu lekarskiego. Niestety nie możesz zmienić swoich genów, ale z całą pewnością możesz zastosować profilaktykę, która zmniejszy ryzyko raka prostaty.
2
Dość ważnym elementem, który przeciwdziała nowotworom stercza, jest dieta bogata w antydoksanty, czyli witaminę C, E oraz beta-karoten. W jakich produktach można je znaleźć: marchew, dynia, brokuły, kapusta kiszona czarne porzeczki, kalafior, mleko, ryby (makrela, sardynki, śledź, tuńczyk, łosoś), szpinak, słodkie ziemniaki oraz jarmuż.
3
Równie ważnym elementem w przeciwdziałaniu rakowi gruczołu krokowego jest zredukowanie spożywania tłuszczów zwierzęcych. Dieta bogata w tłuszcze zwiększa ryzyko zachorowania. Dlatego tak ważne jest wyeliminowanie, bądź ograniczenie spożywania tłuszczów nasyconych. W zamian za to wprowadź do diety więcej nienasyconych kwasów tłuszczowych.
4
Kolejną bardzo istotną rzeczą są regularne badania. Dzięki temu będziesz kontrolować stan swojego zdrowia i dość szybko wykryjesz zmiany w gruczole krokowym. Pamiętaj, im wcześniej rozpoznany jest rak, tym większe masz szanse na jego całkowite wyleczenie. Dlatego też u osób po 50 roku życia zaleca się coroczne kontrole lekarskie pod kątem zmian w prostacie.
5
Czego powinieneś unikać? Z pewnością należy zmniejszyć ilość spożywanego mięsa. Głównie chodzi o czerwone mięso. Jest to główny czynnik ryzyka. Udowodniono, że u mężczyzn, którzy jedli duże ilości mięsa, prawdopodobieństwo zachorowania na nowotwór gruczołu krokowego zwiększyło się aż do 80%.
6
Unikaj stresów. Mężczyźni zestresowani są bardziej podatni na choroby. Zadbaj o swoje zdrowie psychiczne. Może ci w tym pomóc medytacja, bądź różnego rodzaju techniki relaksacyjne, np. ćwiczenia oddechowe. Naucz się zarządzać stresem. W końcu życie mamy tylko jedno i nie warto tracić go na nerwy. Doceń życie. Ciesz się każdym dniem, raduj się małymi rzeczami. To pomoże.
7
Prowadź aktywny tryb życia, w końcu ruch to zdrowie. Zacznij biegać, bądź zapisz się na siłownię. Dzięki temu poprawisz kondycję, a tym samym twój stan psychiczny. Ważne jest także regularne pozbywanie się nasienia. Możesz uprawiać seks, bądź masturbować się. Pomoże to w prawidłowym funkcjonowaniu prostaty.
?

Wskazówki
* Jeśli masz wątpliwości co do stanu swojej prostaty, wybierz się do lekarza.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

nasiadówka
Infekcje dróg moczowych
Zapalenie pęcherza

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

wow
13.10.2014
super!!!, to ja sobie zapobiegnę rakowi :D
maliniak
25.03.2014
Po pierwsze trzeba przełamać wstyd i nie bać się iść do lekarza bo to pomoże de facto bardziej niż udawanie, że nic się nie dzieję, albo że minie samo. Jeżeli coś takiego jak Prostaceum działa to po konsultacjach z lekarzem jak najbardziej warto brać.
leszek
21.03.2014
po pierwsze do lekarza z mezem, niech go zbada specjalista, jesli zaleci leki, to z recepty, jesli to wczesne stadium przerostu gruczolu prostaty to suplementy pomoga na dlugo odsunąć ten problem i zmniejsza dolegliwosci, ja biorę prostaceum, i lekarz pozytywnie ocenia efekty
Agata
20.03.2014
Czy można brać profilaktycznie jakieś lekarstwa/suplementy? Szukam czegoś dla męża.