pisanki z masy solnej

Jak wykonać ozdoby z masy solnej?

Masa solna jest wspaniałym surowcem do wyrabiania ozdób na każdą okazję. Można ją przygotować szybko i łatwo z niewielkiej ilości produktów. Świetnie nadaje się do zajęć z dziećmi, ponieważ znajdują się w niej same jadalne rzeczy, więc dziecko nie jest narażone na zatrucie (o ile nie wykorzystujemy przepisu z klejem do tapet). Co więcej, masa solna nie brudzi, tak jak ma to miejsce w przypadku gliny. Zbliża się Wielkanoc, możemy więc wraz z dzieckiem przygotować solne zajączki, kurczaczki, baranki i wszystko, co nam się kojarzy z Wielkanocą i wiosną.
P

* szklanka mąki
* szklanka soli
* woda

1
Przygotowanie masy: łączymy mąkę z solą, a następnie dolewamy stopniowo wodę, cały czas wyrabiając ciasto i pilnując konsystencji. Ciasto powinno być plastyczne, podobne do plasteliny. Gdy dodaliśmy już wystarczającą ilość wody, wyrabiamy ciasto jeszcze przez kilka minut, aż składniki się dobrze połączą. W razie potrzeby, podczas wyrabiania możemy jeszcze dodać składniki suche lub zwilżyć ciasto.
2
Czasem do powyższych składników dodaje się jeszcze klej do tapet lub mąkę ziemniaczaną. Jednak najłatwiej trzymać się przepisu podstawowego, możemy być wtedy pewni, że wszystko się uda i nie będzie zawierało żadnych szkodliwych substancji.
3
Masę uformowaną w kulę wkładamy do woreczka foliowego i chowamy do lodówki, aby ciasto nie wyschło i mogło spokojnie poczekać, aż będzie potrzebne.
4
Gdy zaczynamy formować masę, ale nie używamy naraz całości ciasta, zbędną część powinniśmy przechowywać w woreczku.
5
Samo formowanie masy jest już czystą zabawą.
6
Warto zaopatrzyć się w kubeczek z wodą i pędzelek. Gdy chcemy połączyć jakieś elementy, np. przytwierdzić rękę do korpusu ludzika, wystarczy miejsce połączenia lekko zwilżyć pędzelkiem z wodą, a rozpuszczona masa zadziała jak klej.
7
Do tworzenia może nam się przydać wszystko: wyciskacz do czosnku (z którego wyjdą świetne włosy), nożyki, grzebyki, patyczki, wykałaczki, słomki i wszystko inne, co nam wpadnie w ręce.
8
Gotowe modele odstawiamy do wyschnięcia.
9
Można je pozostawić na kilka dni, aby wyschły naturalnie, np. na nasłonecznionym parapecie. Można też włożyć wszystko do piekarnika elektrycznego i suszyć w temperaturze 75 stopni. W żadnym razie nie można jednak wkładać figurek do mikrofalówki, ponieważ z pewnością nie osiągniemy oczekiwanego efektu.
10
Na koniec wysuszone figurki malujemy kolorowymi farbkami i pokrywamy bezbarwnym lakierem, dzięki temu całość będzie bardziej trwała.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Ramka na zdjęcia z papieru
strój Czerwonego Kapturka
bransoletka z gumek na palcach

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane