zdrowo usmażony kurczak

Jak zdrowo smażyć?

Smażone potrawy wydają się bardzo niezdrowe, ale możemy temu zaradzić i wyczarować na patelni znacznie zdrowsze jedzenie. I do tego – jakie smaczne! Jak to zrobić? Przeczytaj poniżej.
1
Jeżeli smażysz na smalcu, już tego nie rób. Znacznie zdrowiej będzie, jeżeli zamienisz go na olej roślinny.
2
Zwróć uwagę na skład oleju, bowiem olej olejowi nierówny. Zdrowiej będzie, jeżeli będzie on zawierał więcej kwasów jednonienasyconych, niż wielonienasyconych, najlepiej, jeżeli tych pierwszych będzie dwukrotnie więcej, niż drugich. W smaku nie będzie żadnej różnicy, za to wyjdzie ci na zdrowie.
3
Na patelnię lepszy będzie olej tłoczony na ciepło oraz rafinowany, gdyż później zacznie dymić.
4
Ważne jest, byś stosowała olej tłoczony w naturalny sposób, bez użycia chemii.
5
Na patelnie lej tak mało tłuszczu, jak to tylko możliwe (o ile nie zamierzasz smażyć w głębokim tłuszczu). Dobrze, jeżeli zwykłą patelnię zastąpisz patelnią z nieprzywierającą powłoką, np. teflonową lub ceramiczną.
6
Samo smażenie powinno trwać jak najkrócej. W tym celu zawsze czekaj, aż olej odpowiednio się nagrzeje – aby to sprawdzić, wrzuć na patelnię mały kawałek jedzenia. Jeżeli zacznie skwierczeć i się smażyć, tłuszcz jest już wystarczająco gorący. Jedzenie usmaży się nie tylko szybciej, ale i wchłonie mniej tłuszczu, gdyż będzie krócej przebywać na patelni. Co więcej, jeżeli smażysz mięso, pierwsza warstwa się zetnie i tłuszcz nie będzie przez nią przenikał tak, jak przy smażeniu na niedogrzanym oleju.
7
Niewłaściwie przygotowana panierka potrafi znacznie zwiększyć ilość wchłanianego tłuszczu. Z tego względu lepiej jest używać do panierowania produktów bezglutenowych, jak np. skrobia kukurydziana, a zrezygnować z mąki.
8
Resztki panierki mają to do siebie, że lubią zostawać na dnie patelni, szybko się przypalać i nadawać olejowi mało przyjemnego aromatu. Co kilka minut zbierz je z dna, jeszcze zanim się spalą.
9
Tłuszcz jest produktem jednorazowym. Naśladowanie praktyk stosowanych w smażalniach i wykorzystywanie tego samego tłuszczu kilkakrotnie, drastycznie obniża jego jakość. Nie dość, że po prostu śmierdzi, to jeszcze jest szkodliwy i grozi sensacjami żołądkowymi.
10
Usmażone jedzenie odsącz na papierowym ręczniku przez jakieś 2 minuty.
11
Posiłek nie powinien zawierać więcej, niż jeden składnik smażony, gdyż nawet najzdrowiej usmażone potrawy, zjedzone w nadmiarze, zaszkodzą. Nie podawaj więc obiadu składającego się z kotleta, frytek i smażonych warzyw. Zamiast frytek podaj ziemniaki gotowane, pieczone, kaszę, ryż, a smażone warzywa zastąp sałatką – masz nieskończone możliwości kombinacji. Smażenina nie powinna też być spożywana codziennie.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

zapiekany makaron penne
calzone
pizza

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane