pasta kanapkowa

Jak zrobić pastę kanapkową?

Jeżeli znudziły ci się tradycyjne kanapki z serem czy wędliną, postaw na pasty do kanapek. Są niezwykle łatwe i szybkie w przygotowaniu, a także dają nieskończone możliwości kombinacji, więc nieprędko ci się znudzą. Oto kilka pysznych przepisów.
1
Twarogowa.

Ser biały, tłusty lub półtłusty, pokrój na plastry i rozgnieć widelcem. Dodaj mleko, ale stopniowo – lepiej dolać w razie potrzeby, niż żeby pasta wyszła za rzadka. Wymieszaj i rozgniataj widelcem, aby połączyły się w zwartą masę. Następnie dodaj starte na tarce o grubych oczkach pomidory, ogórki i rzodkiewki – wszystko w takich proporcjach, w jakich lubisz. Przypraw świeżo zmielonym czarnym pieprzem oraz solą.
2
Serowa.

Ugotuj jajka na twardo i ostudź. Obierz ze skorupek i pokrój na kawałki. Dodaj żółty ser starty na tarce o średnich oczkach, wymieszaj i zagnieć razem widelcem. Dodaj majonez, aby składniki się dobrze połączyły. Przypraw szczypiorkiem i odrobiną soli.
3
Łososiowa.

Kawałek fileta z wędzonego łososia odetnij od skóry i usuń ości, pokrój na drobniutkie kawałeczki. Połącz go z białym serem rozgniecionym widelcem, żeby zawiązała się zwarta pasta, dolej trochę jogurtu naturalnego. Tej pasty nie musisz już solić, ponieważ łosoś jest wystarczająco słony. Z powodzeniem możesz jednak dodać pokrojony koperek.
4
Szynkowa.

Ugotuj jajka na twardo i po ostudzeniu obierz ze skorupek. Pokrój je na maleńkie kawałeczki i wymieszaj z równie drobno pokrojoną szynką (najlepsza będzie zwykła szynka wiejska). Dodaj majonez i wymieszaj. Przypraw solą i pieprzem oraz zieleniną, najlepiej mieszaną – trochę koperku, trochę rzeżuchy, trochę pietruszki itd.
5
Z makreli.

Przekrój makrelę wzdłuż, usuń ości. Mięso zmiel razem z cebulą (może być dymka), a następnie dolej trochę oleju, dodaj koncentrat pomidorowy i wymieszaj dokładnie. Przypraw solą i mieloną słodką papryką. Dodaj trochę różnej zieleniny.
6
Z tuńczyka.

Tuńczyka w sosie własnym odsącz z tegoż sosu, a następnie przełóż do miski i rozdrób widelcem. Wymieszaj z majonezem, sosem sojowym lub maggi, pieprzem, drobno posiekaną cebulką. Dodaj nieco soku z cytryny.
7
Z kiełbasy.

Ugotuj jajka na twardo oraz kiełbasę. Po ostudzeniu i obraniu ze skorupki/skórki, pokrój na kawałki i zmiel jajka z kiełbasą. Dodaj musztardę oraz ser żółty starty na tarce o średnich oczkach. Przypraw solą i pieprzem. Jeżeli pasta się rozpada, dodaj trochę śmietany.
8
Przepisy możesz oczywiście modyfikować i eksperymentować, np. dodając warzywa, jak paprykę czy pomidory, przyprawić czosnkiem, majonez zastąpić kremowym jogurtem.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

topielica
17.06.2013
Ja polecam szybką pastę z białego sera i np.śledzia w pomidorach-wszystko miksuję mikserem-potem dodaję według uznania przyprawy typu pieprz sól i ewentualnie zielonej pietruszki -można też dodac pokrojoną drobno cebulkę-naprawdę szybki i smaczny miks.
topielica
07.05.2013
Pasty rzeczywiscie są dobre i można tu eksperymentowac do woli -każdy z nas lubi bowiem co innego -ja miksuję np. śledziki w pomidorach z białym serem,dodaję drobno pokrojoną cebulkę i przyprawiam - ta pasta jest naprawdę dobra.