pyszne kanapki

Jak zrobić pyszne kanapki?

Kanapka nie musi być nudna. Na kanapkowe eksperymenty zawsze jest odpowiedni dzień i dlaczego to właśnie dziś nie podać oryginalnych kanapek? Stanowią doskonałą przekąskę na przyjęciach w gronie znajomych i najbliższych. Smakują genialnie i wręcz trudno im się oprzeć. Doskonała kompozycja smaków zachwyci nawet najwybredniejsze podniebienie. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam w przygotowaniu przepysznych kanapeczek.
1
Z serem feta i oliwą.

Włoski chlebek ciabatta pokrój na grubsze kromki. Na każdej ułóż plastry dobrej jakościowo fety, plasterki pomidora malinowego, listki świeżej bazylii, a wszystko skrop oliwą extra vergin i posyp świeżo zmielonym czarnym pieprzem.
2
Z serem brie i rukolą.

Bagietkę przekrój wzdłuż na pół i posmaruj majonezem. Połóż plastry sera brie oraz listki rukoli, a na to żurawinę (ze słoika, taką, jak do mięs) oraz kawałki orzechów.
3
Z suszonymi pomidorami.

Bagietkę przekrój na pół. Ugotowane jajko pokrój na plasterki i ułóż na posmarowanym majonezem pieczywie. Posyp startym żółtym serem, a na wierzchu ułóż odsączone z zalewy suszone pomidory. Posyp rzeżuchą.
4
Z boczkiem.

Kromki ciemnego chleba lub połówki bagietki popiecz chwilę w piekarniku, aby się zarumieniły. Na suchej patelni z nieprzywierającą powłoką zrumień plasterki boczku. Następnie posmaruj pieczywo majonezem, ułóż na nim boczek, posyp startym żółtym serem, zieleniną. Możesz dodać nieco bardzo drobno pokrojonej cebuli, najlepiej czerwonej. Jeżeli nie lubisz, zastąp ją szczypiorkiem. Przypraw solą i pieprzem, a następnie dociśnij drugą kromką chleba.
5
Z pieczoną szynką.

Szynkę najlepiej upiecz samodzielnie. Białą bułkę lub grahamkę przekrój na pół i posmaruj majonezem. Połóż plastry pieczeni i posmaruj kremem chrzanowym lub chrzanem wymieszanym ze startym jabłkiem i śmietaną. Udekoruj paskami upieczonej papryki – ładnie będzie, jeżeli będzie w 3 kolorach. Na koniec posyp rzeżuchą oraz przypraw solą i pieprzem.
6
Z pieczonym kurczakiem.

Ciemną, wieloziarnistą bułeczkę przekrój na pół i posmaruj serkiem śmietankowym do kanapek. Ułóż na nim plastry pieczonego kurczaka (z piersi), połówki ciemnych i jasnych winogron (lepiej bezpestkowych), a całość przystrój kawałkami rukoli lub zwykłej sałaty. Dopraw solą i pieprzem. Możesz położyć również plasterki świeżego ogórka.
7
Kanapka na słodko.

Bagietkę przekrój wzdłuż. Posmaruj masłem, połóż plastry sera białego tłustego lub półtłustego. Posmaruj dżemem truskawkowym i na to połóż plasterki banana. Całość posyp zmielonymi orzechami.
8
Aby urozmaicić kanapki, możesz je posypywać różnymi rodzajami świeżych ziół. Smakują zupełnie inaczej, niż te z torebki, a kanapki zyskają niepowtarzalny aromat. Jeżeli zależy ci na lżejszych kanapkach, majonez czy masło możesz z powodzeniem zastępować serkiem śmietankowym lub – w ramach eksperymentów kulinarnych – nawet smakowym, np. paprykowym.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Tatar z wołowiny
Popcorn
chipsy z jabłek

Komentarze (1)

* Pola wymagane

ZembatyCursed
05.01.2015
Najlepsza kanapka swiata