Bezy z białek

Jak zrobić bezy z białek?

AnetaZ - specjalista Tipy.pl

Bezy są jednym z tych deserów, które możesz połączyć praktycznie ze wszystkim. Dwa białka i odrobina cukru - jest wszystkim czego potrzebujesz, aby wyśmienicie zakończyć romantyczną kolację lub po prostu wtedy kiedy chcesz osłodzić sobie życie. Używanie rękawa cukierniczego do zdobienia ciast może być nieco kłopotliwe, szczególnie jeśli operujesz bąbelkowym i cukrowym ciastem. Z czasem jednak nabierzesz wprawy i zrobi się to o wiele łatwiejsze. Jeśli możesz - wybierz większy worek, tak więc będziesz miał większe pole manewru napełniając je ciastem.

P

* 2 białka jajek
* 1/3 szklanki cukru

1
Robienie bez 1
Przygotuj składniki oraz rękaw cukierniczy.
2
Robienie bez 2

Oddziel białka jajek od żółtek (nie będziesz potrzebować żółtek do tego przepisu, ale możesz je przechować w lodówce i wykorzystać do czegoś innego); włóż białka do miski i zacznij ubijać mikserem na wysokiej prędkości (upewnij się, aby miska i metalowe złącze miksera były całkowicie czyste i suche, w przeciwnym razie nawet jedna kropla wody czy tłuszczu może zrujnować bezy).

3
Robienie bez 3
Ubij białka na sztywno, aż zwiększą swoją objętość trzykrotnie.
4
art/2011/7287_48160_big.jpg
Następnie dodaj cukier łyżka po łyżce i kontynuuj ubijanie.
5
art/2011/7287_48161_big.jpg
Ubijaj wszystko do momentu, aż cukier się wymiesza i całkowicie rozpuści.
6
art/2011/7287_48162_big.jpg
Płytką blasze wyłóż papierem do pieczenia i nagrzej piekarnik na 90 C.
7
art/2011/7287_48163_big.jpg

Piana jest bardzo cukrowa i dlatego bardzo klejąca, tak więc do napełniania woreczka używaj szpatułki. Koniec woreczka możesz związać gumką recepturką lub, jeśli jesteś już wprawiony możesz tylko skręcać woreczek rękami.

8
art/2011/7287_48164_big.jpg

Wyciskaj ciasto na przygotowany papier i staraj się, aby bezy były podobnej wielkości, możesz je nakładać blisko siebie, ponieważ nie zwiększą już wielkości podczas pieczenia.

9
art/2011/7287_48165_big.jpg

Kiedy opróżnisz już woreczek, napełnij go resztą masy i wyciskaj dopóki się nie skończy, dla mnie wystarczyła dokładnie jedna blaszka. Następnie włóż je do piekarnika nagrzanego na 90 stopni C i piecz je przez 1- 1.5 godziny, długość pieczenia zależy od wielkości bez (im większe tym więcej czasu potrzebują do całkowitego upieczenia, moje piekły się prze 1.5 godziny).

10
art/2011/7287_48166_big.jpg

Kiedy są już gotowe, wyciągnij blachę z piekarnika i pozostaw do całkowitego schłodzenia. Gotowe ciasteczka powinny z łatwością odchodzić od papieru. Powinny być również kruche z zewnątrz i nieco wewnątrz, ale nie powinny przyklejać się do zębów.

11
art/2011/7287_48167_big.jpg
Bezy są gotowe do podania zaraz po ostygnięciu. Przechowuj je w szczelnym pojemniku.

Smacznego!
Strona 1 z 2

Powiązane porady

lukier
złocisty syrop
Krem waniliowy

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Pat
26.07.2015
uśmierciły gościa :c
Marysia
06.05.2013
Piotr, czekam na odpowiedz czy bezy byly dobre :)
Piotr97
30.04.2013
Przepis bardzo prosty i tani . ; ) niestety nie mam woreczka do wyciskania i uzylem łyżki ; D Bezy właśnie pieką się w piekarniku ; ) Napiszę potem czy są dobre ^^