Czyszczenie czajnika

Jak usunąć kamień z czajnika?

AnetaZ - specjalista Tipy.pl
Czyszczenie czajnika
1 z 4

Paskudny, kredowy osad w czajniku, powszechnie znany nam jako kamień, jest bardzo uparty i trudny do usunięcia. Najlepszym rozwiązaniem byłoby wyrzucenie właśnie tego czajnika i kupienie nowego, prawda? Możesz jednak tego uniknąć, ponieważ mogę zapewnić Cię, że możesz sprawić, że Twój czajnik będzie żył dłużej, a to za sprawą wykorzystania kilku prostych rad. Czytaj dalej, a dowiesz się jakie tanie techniki możesz wykorzystać do wyczyszczenia czajnika z kamienia.

1
ocet
Ocet:

Napełnij czajnik równą ilością octu i wody, następnie zagotuj. Odstaw na jakiś czas do ostygnięcia, a potem wylej wodę. Rezultat jest zdumiewający; zobaczysz płatki kamienia pływającego w wodzie. Wypłucz dokładnie czajnik i za pomocą wilgotnej szmatki wetrzyj na dno trochę sody oczyszczonej. Aby pozbyć się zapachu octu, po prostu napełnij czajnik wodą, zagotuj i opróżnij czajnik. Powtórz to trzy lub cztery razy jeśli jest taka potrzeba. Zanim zaczniesz robić kawę czy herbatę, upewnij się, że zapach octu zniknął całkowicie.

2
cytryna
Cytryna:

Cytryna nie jest tylko świetnym produktem kosmetycznym, ale jest również bardzo skuteczna jako środek czystości. Do średniego osadu z kamienia cytryna jest najlepsza. Wyciśnij sok z całej cytryny do czajnika i zmieszaj go z wodą. Zagotuj wodę raz lub dwa i pozostaw do ostygnięcia. Na końcu po prostu opróżnij czajnik! Nie zapomnij czyścić dna czajnika kiedy jest już zimny, rób to za pomocą wilgotnego ręcznika z odrobiną sody.

3
czajnik elektryczny
Rady które przedłużą żywotność czajnika:

1. Nigdy nie zostawiaj wody w czajniku, opróżniaj go po każdym użyciu.

2. Czyść czajnik za pomocą octu lub cytryny przynajmniej raz w miesiącu.

3. Nie bądź leniwy, i przyzwyczaj się, aby zostawiać czajnik suchy kiedy go nie używasz.

Czyść czajnik regularnie, a zaoszczędzisz pieniądze:

1. Czajnik pełen kamienia, do zagotowania wody zużywa o wiele więcej energii. Więc utrzymuj czajnik w czystości, a zaoszczędzisz na rachunku za prąd.

2. Następną wspaniałą radą jest ta, abyś gotował tylko potrzebną ilość wody. Kiedy gotujesz dużą ilość wody marnujesz czas i energie.

3. Po prostu nie napełniaj czajnika niepotrzebnie, a wyrobisz sobie nawyk, aby wlewać tylko tyle wody ile potrzebujesz za każdym razem. Tak więc od teraz kiedy usuwasz kamień z czajnika, utrzymuj go w czystości już przez cały czas.

Na co czekasz? Przygotuj się i wyczyść swój czajnik już teraz. Udanego sprzątania!

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

Kamil
06.10.2018
Co zaobserwowałem... kwasek cytrynowy nie daje takiego efektu. Na grubszy kamień proponuję ocet później kwasek. Fakt ze capi... okap na trojeczke aż rury wentylacyjne maja się prostować i na pewno nie bedzie tak czuc:) dziekuje
ozi
03.01.2017
Cztery strony porady na temat kamienia (spam) a tak jak kolega wcześniej napisał kwasek cytrynowy saszetka na czajnik zagotować , wylać wypłukać i można robić kawę czy herbatę. Po czyszczeniu nie ma zapachu nieprzyjemnego po occie i spamu w artykule.
Siwy
02.11.2015
Najlepsza metoda, ktora ja stosuje jest uzywanie elektrycznego plastikowego czajnika bezprzewodowego i wymiana go na nowy co 6-8 m-cy. Proste i bez klopotow.
Jakiś tam
02.11.2015
Kupcie sobie kwasek cytrynowy i wsypcie do czajnika jakąś ilość...podgrzać...odczekać mieszając...i wypłukać. Tani, prosty i szybki sposób.
Ocet pozostawia specyficzny zapach w domu i nie tylko...nie polecam.
MICK
02.11.2015
Ocet działa zdumiewająco. Odkamieniaczy ( w tym także octu , kwasku cytrynowego, itp. )NIE NALEŻY gotować !!! Czajnik mocno zakamieniony po takim zabiegu przecieka. Odkamienianie przeprowadzamy normalnie. W ciepłej wodzie rozpuszczamy odkamieniacz w czajniku i odstawiamy. ( jak mamy dobry odkamieniacz to ok. 20min. wystarcza. Po czym czajnik płuczemy.Po drugim płukaniu celem usunięcia resztek gotujemy wodę ( ale jeszcze nie do picia) , którą wylejemy. Mamy czajnik gotowy do użycia.
Artur
12.12.2014
ja daję ocet. Kiedyś dawałam kwasek. Jedno i drugie działa.
jajco
03.11.2014
kwasek cytrynowy !
bulbastycznie
10.10.2014
to prawda;p ja jak wyczuwam ocet to narmalnie mnie mdli;] mam problem z robieniem konserwowych smakołyków bo trzeba wietrzyć cały dom;] a czy te "odkamieniacze" które można dostać w sklepie-dają rezultat?
Hala
06.10.2014
Najłatwiej to chyba wsypać łyżeczkę lub więcej (w zależności od ilości kamienia) KWASKU CYTRYNOWEGO i zagotować wodę, jeśli trzeba powtórzyć. Nie śmierdzi jak w przypadku octu i działa błyskawicznie :)