Czyszczenie zębów nicią

Jak czyścić zęby nicią dentystyczną?
Sooonia - specjalista Tipy.pl

Nitka dociera do miejsc niedostępnych dla szczoteczki i pomaga usunąć resztki jedzenia i osadu nazębnego. Nitką dentystyczną należy czyścić przestrzenie międzyzębowe co najmniej raz dziennie. Poniżej znajdziesz instrukcję krok po kroku jak czyścić zęby nicią dentystyczną.
1
Wybierz odpowiednią dla siebie nić dentystyczną.

Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów nici dentystycznych, które możesz kupić zarówno u swojego dentysty jak i lokalnego sprzedawcy. Wybierz taki typ, które będzie idealnie odpowiadał na potrzeby Twoich zębów i będzie dostosowany do sytuacji. Jeżeli np. masz bardzo wąskie szczeliny między zębami i nitka dentystyczna łamie się podczas manewrów czyszczących albo nie jesteś nawet w stanie umieścić jej w szczelinie między-zębowej, poszukaj takie nici, która będzie adekwatna do tego typu sytuacji. Jeżeli brakuje Ci nieco zręczności, spróbuj używać jednego z wielu rodzajów zestawów pomocniczych, zaprojektowanych specjalnie po to, aby wyeliminować potrzebę używania obu rąk w trakcie nitkowania zębów. Postaraj się wybrać taką nitkę dentystyczną, która zawiera fluor.

2
Nić dentystyczna
Wymierz odpowiednią długość nitki.

Zanim zaczniesz szczotkowanie zębów, odmierz kawałek nici o długości ramienia, mniej więcej 46 cm i zawiąż oba końce wokół swoich palców środkowych. Następnie chwyć ok. 2,5 – 5 cm nici dentystycznej palcem wskazującym i kciukiem.

3
Rozpocznij nitkowanie.

Delikatnie wsuń nitkę dentystyczną między zęby ruchem piłującym, uważając aby nie przerwać nitki między zębami, gdyż może to spowodować uszkodzenie tkanki.

4
Prawidłowo ułóż nitkę.

Ustaw nitkę tak, aby oplatała ząb, tworząc kształt litery ‘c’. Delikatnie przesuwaj nitkę do góry i do dołu po powierzchni zęba, upewniając się, że dochodzi nieco poniżej linii dziąseł. Kiedy skończysz, opleć nitkę wokół zęba w drugą stronę i powtórz tą samą czynność.

5
Nitkowanie zębów
Nitkuj szczeliny pomiędzy wszystkimi zębami.

Kontynuuj nitkowanie wszystkich zębów górnych i dolnych. Staraj się poruszać według wskazówek zegara, zaczynając od górnych zębów trzonowych, znajdujących się po lewej stronie szczęki, a następnie kończąc na dolnych trzonowcach po lewej stronie. Kiedy będziesz przechodzić do kolejnego zęba, odwijaj wykorzystany kawałek nitki dentystycznej z palca i nawijaj nowy, tak aby każdy ząb był nitkowany czystym kawałkiem nici.

6
Zawsze po użyciu nici dentystycznej umyj zęby.

Kiedy skończysz używać nitki dentystycznej, przejdź do szczotkowania zębów, a następnie przepłucz jamę ustną wodą lub specjalnym płynem do płukania ust. Staraj się używać nitki dentystycznej przed każdym myciem zębów. Jeżeli jednak nie masz czasu na nitkowanie zębów rano, pamiętaj, aby zawsze użyć nitki wieczorem przed ostatnim myciem zębów.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

krokodyl
04.05.2011
Nić dentystyczna jest fantastycznym wynalazkiem:) Ja swoją zawsze noszę przy sobie:) Z tego co zauważyłam nie tylko ja- nareszcie do ludzi zaczyna docierać,że sama szczoteczka to za mało