fiołek afrykański

Jak pielęgnować fiołka afrykańskiego?

axima - specjalista Tipy.pl
Fiołki afrykańskie są pięknymi kwiatami doniczkowymi. Pięknie prezentują się na parapecie okna. Kwitną obficie, a przy odpowiedniej pielęgnacji - nawet przez cały rok. Ich kwiaty mają barwę od ciemnofioletowej po jasny fiolet, róż, biały, niebieski, czerwony a także dwukolorowy. Niektóre odmiany mają kolorowe liście.
P

* ziemię, najlepiej torf,
* doniczkę,
* podstawkę,
* w okresie wiosenno letnim: płyn do kwiatów kwitnących,

1
Posadzone w doniczce fiołki należy starannie pielęgnować. Roślina ta potrzebuje dużo światła, ale nie bezpośredniego słońca. Dobrze znosi słońce zimowe. Dobre oświetlenie spowoduje, że będzie kwitła przez cały rok. Fiołki przesadzamy wiosną, używamy trochę mniejszych doniczek, w których kwiaty lepiej kwitną. Fiołki osiągają wysokość do 15cm w zależności od odmiany. Kwiaty te można rozmnażać przez odcięcie kawałka ogonka liściowego lub przez rozdzielenie większej części rośliny.
2
Nie zraszaj fiołka afrykańskiego, podlewaj go wówczas, gdy ziemia w doniczce będzie lekko przeschnięta. Wodę wlewaj na podstawkę, jej nadmiar usuń po około 40 minutach. W okresie wiosenno-letnim odżywiaj roślinę nawozem płynnym do kwiatów kwitnących w stężeniu opisanym na opakowaniu. Jeżeli roślina jest zdrowa, ale nie kwitnie, przyczyną tego może być za duża doniczka. Jeżeli mimo to fiołek nie będzie kwitnął, dodaj do wody szczyptę uwodnionego siarczanu magnezu - ale tylko jeden raz w czasie sezonu. Zabieg ten spowoduje pobudzenie rośliny do kwitnienia.
Gdy roślina kwitnie drugi raz, to zwykle jej kwiaty są małe i nieliczne.

Zwiędłe kwiaty i liście usuwaj. Zakurzone liście czyść delikatnie miękkim pędzelkiem tak, aby nie uszkodzić rośliny. Nie nabłyszczaj liści, ,może to spowodować, że zaczną czernieć.
3
Jeżeli na liściach twojej rośliny pojawią się brązowe plamy, jest to znak, że zostały one uszkodzone przez wodę. Jeżeli trzymasz fiołka w kuchni lub w przeciągu, może się zdarzyć, że roślina będzie żółkła. W takim przypadku należy przenieść roślinę do innego pomieszczenia, w którym nie ma przeciągu i jest czyste powietrze Gdy liście stają się wiotkie lub zwijają się, jest to oznaką zbyt suchego powietrza i niedostatecznego nawodnienia rośliny. Liście, które są wydłużone i zwiotczałe są oznaką, że roślina przebywa w zbyt zimnym pomieszczeniu. Gdy zauważymy, że liście fiołka bledną, może to oznaczać, że roślinie brakuje pokarmu lub stoi w za bardzo nasłonecznionym pomieszczeniu. Aby roślinę utrzymać w odpowiedniej wilgotności, doniczkę z fiołkiem wstaw na podstawkę posypaną kamyczkami.
do połowy zalanymi wodą. Na czas podlewania przenosisz doniczkę do drugiej podstawki.
?

Wskazówki
* Należy pamiętać, że fiołek afrykański będzie nam kwitnął obficie i cieszył nasze oczy, jeżeli będziemy odpowiednio go pielęgnować. A więc stwórzmy mu odpowiednie warunki, a odpłaci nam pięknymi kwiatami. Minimalna temperatura, w której powinna przebywać roślina to 16 stopni C. Pamiętaj, że pączki kwiatowe nie zawiązują się podczas krótkich dni, ale doświetlenie rośliny pobudzi ją do kwitnienia.

!

Uwaga!
* Pamiętaj, że przed każdym podlewaniem należy sprawdzić czy ziemia jest lekko przesuszona. Rośliny nie należy dokarmiać częściej, niż raz na dwa tygodnie.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Róże miniaturowe
hodowla hibiskusa
orchidea pielęgnacja w domu

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

konstancjax1
22.03.2017
Może znasz się na fiołkach, ale nie na gramatyce polskiej. Pielęgnuje się kogo? co?(biernik) - fiołek, nie kogo?czego? fiołka. To jest zresztą ostatnio nagminny błąd, zamiana biernika na dopełniacz..