Prostowanie zębów

Jak wyprostować zęby?

Sooonia - specjalista Tipy.pl
Wielu ludzi rodzi się z krzywymi zębami. W niektórych przypadkach, idealnie proste zęby mogą ulec skrzywieniu z wiekiem, kiedy to struktura jamy ustnej zaczyna ulegać zmianie albo z powodu ruszania się i wypadania zębów. Prostowanie zębów można przeprowadzać na wiele różnych kosmetyczno-dentystycznych sposobów. Nie każdy będzie potrzebował drutowego aparatu na zęby lub będzie musiał nosić szpecący zestaw po to by osiągnąć piękny uśmiech.
1
Stały aparat ortodontyczny
Stałe aparaty ortodontyczne.

Aparaty ortodontyczne są tradycyjnym sposobem na prostowanie zębów i zazwyczaj są stosowane w przypadku małych dzieci. Metalowe druciki zostają przymocowane na zewnętrznej powierzchni zębów na zawiasach. Te zawiasy i druciki co jakiś czas zostają mocniej zaciskane, powodując mały nacisk na zęby i zachęcając je do rośnięcia w bardziej prostej pozycji. Czas jaki zajmuje taka kuracja, zależy od tego w jakim tempie Twoje zęby będą się poruszać. Obecnie dostępny jest szeroki wybór aparatów ortodontycznych, włączając w to mniejsze ceramiczne i kolorowe zawiasy na zębach, jak i zawiasy niepowodujące tarcia.

2
Aparat językowy
Językowe aparaty ortodontyczne.

Językowe aparaty ortodontyczne są bardzo podobne do standardowych drucianych aparatów, ale są mocowane na wewnętrznej stronie Twoich zębów i nie są widoczne od przodu. Mogą one być dość niewygodne i powodować problemy w przyzwyczajeniu się do nich, ale są idealnym rozwiązaniem jeśli chcesz wyprostować zęby tak, aby nikt nie zauważył, że przechodzisz kurację. Inaczej niż w przypadku zwykłych aparatów, aparaty językowe mogą być stosowane w leczeniu również bardzo zaawansowanych problemów ortodontycznych.

3
Invisalign
Invisalign.

System Invisalign ma na celu osiągnięcie idealnych wyników w zakresie prostowania zębów, bez konieczności stosowania widocznych drucików, które dla niektórych ludzi są wstydliwą kwestią. Invisalign jest systemem transparentnych płytek, wyglądających jak przezroczysty ochraniacz na dziąsła i zaprojektowanych specjalnie po to, aby powoli uzyskiwać bardziej proste ustawienie zębów.

Nakładki wymienia się z reguły co dwa tygodnie. Główną przewagą systemu Invisalign nad standardowymi metalowymi aparatami jest fakt, iż można je ściągać w trakcie jedzenia lub przed myciem zębów. Jest to obecnie, zyskująca coraz większą popularność metoda prostowania zębów u ludzi dorosłych.

4
Inman Aligner
Inman Aligner.

Inman Aligner jest skrzyżowaniem pomiędzy niewidzialnym systemem nakładek Invisalign a tradycyjnym metalowym aparatem ortodontycznym, ponieważ z powodu metalowych elementów nie jest tak zupełnie niewidoczny jak Invisalign, ale podobnie jak ten system opiera się na możliwości ściągania nakładek (naciskających na zęby sporą siłą, powodując ich przesunięcie). Inman Aligner jest bardzo często szybszy niż Invisalign, aplikuje się go tylko raz, gdyż nie wymaga wymiany nakładek i dodatkowo jego cena jest bardziej przystępna.

5
Porcelanowe licówki
Porcelanowe licówki.

Licówki porcelanowe w zasadzie nie prostują zębów, ale kreują iluzję prostych zębów i idealnego uśmiechu. Licówki porcelanowe umieszcza się na przedniej stronie zębów, tworząc wrażenie idealnego uśmiechu. Jedynym warunkiem jest to, że Twoje zęby nie mogą być bardzo mocno skrzywione. Porcelanowe licówki są często określane jako ‘ortodoncja instant’, ponieważ możesz się cieszyć pięknymi zębami już po tylko jednej wizycie u dentysty (w porównaniu do tradycyjnych aparatów, czy systemu Invisalign, w przypadku których na efekty trzeba czekać kilka miesięcy a czasami nawet lat). Dodatkową zaletą porcelanowych licówek jest fakt, iż mogą one także poprawić kolor i kształt Twoich zębów. Wadą natomiast jest to, iż spora część Twojej naturalnej zdrowej struktury zębowej musi zostać usunięta, po to aby móc przymocować licówkę. Poza tym porcelanowe licówki będą wymagały co jakiś czas wymiany.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Zęby z aparatem
Aparat ortodontyczny na zęby
prawidłowy zgryz

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Anita
07.09.2015
Witam. Który stomatolog w Polsce wykonuje aparaty inman Algier?