Wyciąg krzesełkowy

Jak używać wyciągu krzesełkowego?
KoalaKoala - specjalista Tipy.pl

Wybierasz się pierwszy raz na narty? Zapoznaj się z naszą instrukcją korzystania z wyciągu, gdyż prawidłowe korzystanie z niego zwiększy bezpieczeństwo Twoje i innych osób.
1
Ustaw się w uporządkowany sposób i przestrzegaj zaleceń. Nie przepychaj się i nie ponaglaj ludzi, którzy stoją przed Tobą w kolejce. Należy pamiętać, aby przestrzegać wskazówek personelu obsługującego wyciąg.
2
Odpowiednio wcześniej przed zajęciem miejsca na wyciągu należy zasygnalizować personelowi obsługującemu inwalidztwo lub też to, że zabieramy ze sobą małe dzieci.
3
Zapiąć pasy bezpieczeństwa na krzesełku i trzymać spokojnie narty (jeśli nie są przypięte do nóg). Narty należy trzymać w kierunku jazdy i nie huśtać nimi.
4
Przestrzegać zakazu palenia. Paleniem zagrażamy nie tylko wartościowej ściółce leśnej, lecz zależnie od okoliczności życiu i zdrowiu naszemu, osobie jadącej obok (możemy niechcący się podpalić) oraz narciarzom jeżdżącym pod wyciągiem krzesełkowym (żar lub niedopałek może na kogoś spaść i go poparzyć).
5
Nie należy przed czasem wyskakiwać i nie zsiadać. Pozostać na miejscu aż do przybycia do celu. Odległość od ziemi jest zawsze większa niż nam się wydaje.
6
Otworzyć pas bezpieczeństwa odpowiednio wcześniej przed przybyciem na miejsce i podnieść dzioby nart. Opuścić miejsce wysiadania energicznie i udać się we wskazanym kierunku. Ociąganie się stwarza zagrożenie dla nas i innych. Jeśli nie zsiądziemy z krzesełka w miarę szybko, może nas ono uderzyć lub pociągnąć za sobą np. za plecak itp.
7
Wyciąg krzesełkowy a snowboard

Wyciąg krzesełkowy a snowboard (dla początkujących snowboardzistów)

Jeśli wsiadamy na wyciag krzesełkowy z deską w ręce należy szczególnie uważać przy wsiadaniu i wyciadaniu.

Przy wsiadaniu należy deskę trzymać obok siebie a nie przed sobą (szczególnie dotyczy to trzymania deski ustawionej przed sobą krawędzią), ponieważ możemy nabić sobie niezłego siniaka (krzesełko uderza nas od tyłu a my uderzamy w deskę).

Podczas zsiadania należy od razu, energicznie skierować się w bok aby krzesełko nie uderzyło ani w deskę ani w nas.

Możesz również wsiąść na wyciąg krzesełkowy z deską przypiętą do przedniej nogi (albo do obydwu nóg - jak kto woli). W tym przypadku należy już mniej więcej panować nad deską. Nie jest to dobry sposób dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze snowboardem).

Jeśli wsiadasz z jedną nogą przypiętą do deski wówczas musisz uważać przy wysiadaniu. Pamiętaj, że z jedną nogą w wiązaniu nie będziesz mógł całkowicie panować nad deską. Jeśli odcinek (górka) przy wysiadaniu będzie mocno nachylona a jeszcze trasa będzie skręcała w bok możesz stracić równowagę i się przewrócić. Najlepiej wcześniej uprzedzić osoby jadące z Tobą na wyciągu, że taki problem może się pojawić). Jeśli się wywrócisz podczas zsiadania to natychmiast przesuń się na bok, aby osoby jadące za Tobą w krzesełku nie wjechały w Ciebie.

Korzystanie z wyciągu krzesełkowego z obydwoma nogami przypiętymi do deski jest łatwiejsze ale tylko jeśli chodzi o zsiadanie (całkowita kontrola nad deską). Gorzej to wygląda w przypadku wsiadania. Należy bowiem, bardzo szybko się przemieścić od bramki do punktu wsiadania bez odpychania się nogami (nogi są wpięte w wiązania). Można to zrobić skacząc na desce w przód lub silno odpychając się od bramki (trzeba być dość silnym). Dla osób, które mają jeszcze problemy z równowagą ta metoda stanowczo nie jest polecana. Po odepchnięciu się od bramki można stracić równowagę i przewrócić się w miejscu wsiadania - a to będzie miało taki skutek, że jadące krzesełko uderzy nas w głowę (jeśli ktoś szybko nie zatrzyma wyciagu wówczas kolejne jadące krzesełko nabije nam drugiego guza).

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane