waga

Jak się odżywiać, aby schudnąć?

Odchudzanie to proces długotrwały oraz pracochłonny. Są różne sposoby, żeby zrzucić wagę. Niektóre z nich zapewniają redukcję wagi w kilka dni, jednakże są one nieskuteczne ze względu na efekt jojo oraz szkodliwe działanie na organizm. Skuteczność odchudzania zależy od osoby, jej podejścia oraz wytrwałości. Niektóre osoby chcą bardzo schudnąć jednakże nie mają silnej woli, żeby to zrobić. W takich sytuacjach warto zaczynać od małych kroczków. Nie trzeba od razu rezygnować z setek rzeczy w jadłospisie. Wystarczy zastosować się do kilku prosty rad, które wprowadzą do twojej diety odpowiednie produkty. Te produkty pomogą zredukować wagę, ponieważ większość z nich przyspiesza metabolizm oraz nie powodują strat dla organizmu.
1
Po pierwsze musisz zdać sobie sprawę z tego, że prawidłowa waga (wskaźnik BMI) jest twoim sprzymierzeńcem. Dzięki niej zmniejszysz ryzyko występowania chorób związanych z nadwagą czy otyłością, np. miażdżyca, czy wysokie ciśnienie krwi. Nie oszukuj siebie. Jest to ważne, ponieważ w przeciwnym wypadku twoje próby odchudzania skończą się fiaskiem. Jeśli zdecydujesz się na poniższą metodę, to wdrażaj ją w życie. Myśl o niej podczas zakupów i wybieraj te produkty, które będą etapem wstępnym do odchudzania.
2
Jedząc produkty, które przyspieszają proces przemiany materii, poczujesz się lżej i pozbędziesz się różnych problemów związanych z niezdrową, wysokotłuszczową dietą. Są to między innymi zaparcia, wzdęcia bóle brzucha itd. Nie musisz obiecywać sobie, że schudniesz jeśli wiesz, że nie dotrzymasz tej obietnicy. Po prostu wprowadzaj do swojej diety produkty, które zostaną wymienione poniżej.
3
Pierwszą rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę, jest imbir. Działa on świetnie, jeżeli chodzi o przyspieszanie metabolizmu. Pokrój go na plasterki, bądź zetrzyj na tarce i dodawaj go do herbaty. Równie dobrze możesz dodać go do różnego rodzaju deserów. Oprócz właściwości przyspieszających przemianę materii, imbir działa dobrze podczas przeziębienia czy grypy. Lekko podnosi temperaturę ciała i dzięki temu zwalcza bakterie i wirusy.
4
Do kolejnych tego typu produktów możemy dodać biały ser. Jest on źródłem białka. Żeby strawić białko twój organizm potrzebuje więcej energii, niż do strawienia węglowodanów czy tłuszczów. Dlatego też osoby, które jedzą więcej białka, mają często dość szybką przemianę materii. Jeżeli jesteśmy przy nabiale, to możesz również zwiększyć spożycie niskotłuszczowego mleka. Dlaczego? Ponieważ mleko zawiera wapń, który jest niezbędny w odchudzaniu.
5
Nie unikaj warzyw. Są one doskonałym źródłem błonnika, który wspomaga metabolizm oraz zapobiega zaparciom i wzdęciom. Wybieraj warzywa takie jak: szparagi, seler, sałata. Jeżeli chodzi o owoce, jedz grejpfruty i jabłka.
6
Nie zapomnij o piciu dużej ilości wody. To w głównej mierze dzięki niej proces trawienia może przebiegać bez zakłóceń. Wybieraj wodę mineralną. Unikaj wody źródlanej.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Koktajle owocowe
kiełki

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

mf1
19.01.2013
Owoce które możemy jeść na diecie ze względów na małą zawartość cukrów prostych to: jabłka, jeżyny, czarna porzeczka, żurawina, kiwi, cytryna, melon, pomarańcze, brzoskwinia, gruszka, śliwka, maliny truskawki. Natomiast należy unikać węglowodanów prostych takich jak: ciasta, cukier stołowy, czekolada, dżem, biszkopty, cukierki, toffi, gumy do żucia, miód.