zmęczenie

Jak zwalczyć zmęczenie?

Zmęczenie jest to normalny stan jaki odczuwa większość z nas po ciężkim dniu pracy, czy nieprzespanej nocy. Powody zmęczenia mogą mieć również inne podłoże. Może ono wynikać między innymi z obniżonego ciśnienia krwi czy skoków poziomu cukru w organizmie. Jak działa mechanizm zmęczenia? Gdy cukier jest zamieniany w energię, organizm wytwarza kwas mlekowy. Ten kwas jest gromadzony w mięśniu, który akurat jest wykorzystywany. Tak wygląda zmęczenie od strony fizjologicznej. Jak zwalczyć zmęczenie? Oczywiście najlepszym sposobem jest sen, jednakże niekiedy nie mamy możliwości, żeby zdrzemnąć się, czy przez chwilę po prostu poleżeć. Co wtedy zrobić? Jest kilka sposobów.
1
Po pierwsze należy wykluczyć możliwe choroby, które przyczyniają się do zwiększonego uczucia zmęczenia. Może to być tzw. przewlekłe zmęczenie. Jeśli odczuwasz zmęczenie permanentne, powinieneś zgłosić się do lekarza w celu wykluczenia ewentualnych chorób takich jak: anemia, depresja, choroby serca czy cukrzyca.
2
Teraz przejdźmy do sposobów zwalczania przemęczenia oraz tego jak odzyskać energię, gdy jest ona nam potrzebna. Zmęczenie może wynikać ze złego odżywiania. Mało o tym się mówi. Otrzymując zbyt małą ilość substancji odżywczych, nasz organizm może szybciej męczyć się podczas nauki, bądź pracy fizycznej. Wprowadź do swojej diety warzywa i owoce. Jedz śniadania. To najważniejszy posiłek dnia.
3
Ważnym elementem w zwalczaniu zmęczenia jest dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości magnezu. Powinien być on połączony z witaminą B6. Dlaczego? Ponieważ witamina B6 poprawia przyswajanie magnezu. Dzienne zapotrzebowanie dorosłego człowieka na magnez to 300 miligramów dla kobiet a 350mg dla mężczyzn. Oprócz tego możesz dostarczyć magnez w pożywieniu. Znajduje się on w: pestkach z dyni, kakao, migdałach, koprze, natce pietruszki, czekoladzie gorzkiej czy płatkach owsianych.
4
Kolejną rzeczą jest ruch. Gdy ruszasz się, do mózgu dopływa więcej tlenu. Dzięki temu twój organizm jest bardziej dotleniony i ma więcej energii. Jeśli czujesz zmęczenie w pracy dobrze, jest wyjść na zewnątrz i zrobić sobie krótki spacer. Żeby zminimalizować codzienne zmęczenie, uprawiaj sport regularnie, np. 2 razy w tygodniu. Poprawisz kondycję i będziesz mieć więcej energii do działania.
5
Jeśli masz trochę czasu, możesz zrobić sobie 15 minutową drzemkę. Udowodniono, że 15 minut to optymalny czas, żeby tymczasowo zregenerować twój organizm. Możesz również po prostu chwilę poleżeć, żeby rozluźnić się i odpocząć.
6
Pamiętaj, że wzrost poziomu insuliny w organizmie powoduje uczucie zmęczenia oraz senności. Dlaczego tak się dzieje? Jedząc obfite posiłki nasz organizm produkuje więcej insuliny, zwiększając tym samym poziom cukru we krwi. Żeby strawić jedzenie organizm traci więcej energii. Przez to szybciej staje się zmęczony. Jaki wniosek? Nie przejadaj się.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Poranne picie kawy
Siemię lniane z kefirem na oczyszczanie jelit
piękne włosy

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

nosleep
05.05.2015
ja stosuje Formentor Plus i daje niezłego kopa. Nawet po imprezie stawia mnie rano szybko na nogi !