trądzik

Jak leczyć trądzik domowymi sposobami?

trądzik
1 z 8
Trądzik to zmora głównie nastolatek, ale także w dużo późniejszym wieku niejednokrotnie zdarza się, że padamy jego ofiarą. Poniżej kilka domowych sposobów wspierających walkę z tą nieestetyczną dolegliwością.
1
aspiryna

Aspiryna – okazuje się bardzo skuteczna, jeśli zastosujemy ją w postaci maseczki. Kruszymy pięć tabletek aspiryny i rozpuszczamy je w niewielkiej ilości ciepłej wody (ok. łyżeczka). Dodajemy do tego łyżkę naturalnego jogurtu, aby kosmetyk nabrał kremowej konsystencji. Całość mieszamy i nakładamy na twarz na ok. 20 minut. Oprócz działania przeciwłojotokowego, dodatkowo delikatnie rozjaśnia ona skórę.

2
mąka kukurydziana

Maseczka z mąki ziemniaczanej – działa łagodząco, dlatego możemy stosować ją nawet, gdy z powodu wystąpienia trądziku swędzi nas skóra. Łyżkę mąki mieszamy z niewielką ilością wody (wodę dodajemy stopniowo, na oko, tak aby masa nie była zbyt lejąca) i odstawiamy mieszankę na godzinę. Po tym czasie znów mieszamy i nakładamy na twarz na ok. 20 minut. Maseczkę dość trudno nałożyć, ponieważ przykleja się do wszystkiego, więc uzbrójmy się w cierpliwość lub poprośmy kogoś o pomoc. Gdy maseczka zaschnie, zmywamy ją letnią wodą.

3
drożdże

Drożdże są chyba najpopularniejszym domowym sposobem na wypryski i trzeba przyznać że naprawdę korzystnie działają na skórę z trądzikiem. Mieszamy 2 dag drożdży z niewielką ilością mleka i nakładamy powstałą masę na buzię na okres 20 minut, po czym oczywiście zmywamy maseczkę, ale używamy do tego zimnej wody.

4
maseczka miodowa

Maseczka miodowo–cytrynowa, działa odżywczo i rozjaśniająco, jednak uważajmy, jeśli mamy wrażliwą cerę, bo substancje te mogą ją dodatkowo podrażnić. Do dwóch łyżek miodu dodajemy kilka kropel soku cytrynowego i odrobinę cynamonu, nakładamy wymieszaną masę na twarz na 15 minut i spłukujemy ciepłą wodą.

5
otręby

Maseczka otrębowa. Garść dowolnych otrębów należy wymieszać z odrobiną sody oczyszczonej i wody mineralnej, aż do uzyskania czegoś na kształt pasty. Maseczka taka oczyszcza skórę i działa też na wągry. Nakładamy ją na buzię na 15 minut, po czym dokładnie spłukujemy.

6
olejek z drzewa herbacianego

Tonik z olejku z drzewa herbacianego. Przygotowujemy roztwór o stężeniu 5% i dwa razy dziennie przemywamy nim twarz.

7
napar z rumianku

Napary z ziół, którymi codziennie możemy przemywać twarz, mogą zadziałać bardzo pozytywnie, pod warunkiem regularnego stosowania. Zioła, z których można przygotować napar to łagodzący rumianek, działający antybakteryjnie krwawnik pospolity lub kojący przywrotnik polny.

Strona 1 z 8

Powiązane porady

sposoby na pryszcze
cera tłusta
piękna cera

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Ewa
28.08.2014
Mi pokonać trądzik pomogły zioła szwedzkie.Ja stosowałam dwa razy dziennie krem z ziół szwedzkich.Efekt jest na prawdę bardzo dobry a moja skóra wygląda świetnie. polecam.
annqq
02.10.2012
Ja stosowałam już wiele specyfików na trądzik i powiem Wam, że jestem ostatnio zadowolona z olejku z drzewa herbacianego melaleuca. delikatny, naturalny środek, a przy tym skuteczny.