oddychanie

Jak wykonywać ćwiczenia oddechowe?

Oddychanie to podstawowa funkcja, bez której nasz organizm nie przeżyłby długo. Dostarcza naszemu organizmowi odpowiedniej ilości tlenu. Jest on kierowany do tkanek. Dzięki temu nasz mózg i nasze mięśnie są w stanie poprawnie funkcjonować. Co jeszcze zawdzięczamy temu procesowi? Dzięki niemu z naszego organizmu jest usuwany dwutlenek węgla, a tym samym dostarcza nam energię życiową. Wyróżniamy dwa rodzaje oddychania. Pierwszy to oddychanie zewnętrzne, a drugi to oddychanie wewnętrzne, czyli komórkowe. W tym artykule skupimy się na pierwszym typie oddychania. Znajdziesz w nim wskazówki dotyczące ćwiczeń oddechowych.
1
Po pierwsze musimy odpowiedzieć na pytanie, dlaczego warto być świadomym swojego oddechu. Większość z nas nie przywiązuje uwagi do tego, jak oddychamy. Przeważnie bagatelizujemy to. Jednak okazuje się, że jakość naszego oddychania wpływa (i to znacząco) na nasze życie. Oddychając płytko dostarczamy naszemu mózgowi mniej tlenu, co może powodować szybsze zmęczenie oraz osłabiać naszą koncentrację.
2
Aby poprawić nasze oddychanie warto regularnie wykonywać ćwiczenia oddechowe. Są one dość proste, a ich efekt jest zadziwiający. Zacznijmy od najprostszych ćwiczeń. Usiądź wygodnie na twardym podłożu. Plecy powinny być wyprostowane. Zacznij powoli oddychać. Zrób głęboki wdech nosem, a następnie szybko wypuść ustami. Powtarzaj to ok. 10 razy.
3
Jak wiadomo podczas ćwiczeń nasze mięśnie zużywają więcej tlenu. Często jest tak, że ćwicząc na przykład na siłowni wstrzymujemy oddech. Jest to częsty błąd podczas wyciskania ciężarów. Jeśli wstrzymamy oddech, do naszych mięśni dotrze mniej tlenu, co zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia zakwasów na drugi dzień. Nie zapomnij o tym.
4
Wyróżniamy kilka sposobów oddychania. Które z nich są prawidłowe, a które nie? Oddychanie piersiowe. Polega ono głównie na tym, że podczas oddychania porusza się tylko nasza klatka piersiowa. Nie to prawidłowe. Tak samo nie powinniśmy oddychać za pomocą brzucha. Może brzmi śmiesznie. Oddychanie brzuszne polega na tym, że w proces oddychania jest zaangażowany brzuch. Czyli możemy zaobserwować jego ruchy. Unikaj tego typu oddychania.
5
Prawidłowym oddech to taki, który angażuje zarówno mięśnie klatki piersiowej jak również mięśnie brzucha. Warto wyrobić w sobie nawyk oddychania klatką piersiową i brzuchem. Podczas ćwiczeń oddechowych ten sposób oddychania jest wskazany. Jak on przebiega? To proste. Podczas wdechu poruszają się zarówno twoja klatka piersiowa, jak również przepona (co przyczynia się do ruchów brzucha). Jest to optymalne oddychanie.
6
Wykonując ćwiczenia oddechowe warto również zastosować się do kilku rad. Po pierwsze wykonuj je dwa razy dziennie. Przed ćwiczeniami rozluźnij swoje ciało. Jest to ważne, żeby czuć mięśnie zaangażowane w ten proces. Wtedy łatwiej kontrolować, czy wykonujesz ćwiczenie prawidłowo. Wykonuj ćwiczenia przed posiłkiem lub godzinę po.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

medytacje
czakra serca
bezsenność

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Esperanza
09.11.2012
I to wszystko? 20 razy dziennie mam głęboko odetchnąć ruszając płucami i przeponą?