kawa peeling

Jak zrobić peeling kawowy?

Czy wiesz ile chemii posiadają kosmetyki dostępne na półkach sklepowych? W dodatku ich ceny są wyjątkowo wygórowane. Dlatego warto postawić na naturalne kosmetyki, dużo tańsze, ale nie mniej skuteczne. Wręcz przeciwnie! Domowe sposoby babć, wcześniej wyśmiewane, zaczynają się cieszyć coraz większą popularnością. W tym artykule powiemy jak zrobić peeling kawowy - najnowszy szał wśród kosmetyków domowej roboty. Ziarenka zmielonej kawy idealne wygładzają skórę, a kofeina wnikająca w skórę spala tkankę tłuszczową, czyniąc peeling skutecznym i zdrowym środkiem na cellulit! Tak więc uwaga! Wiosna już dawno przyszła, a do lata niedaleko! Łyżki do kawy w dłoń i ... ZACZYNAMY!
P

* Mielona kawa
* Żel do kąpieli/szampon/mydło w płynie
* krem
* sól

1
Kawa
Przygotuj wszystkie artykuły, które będą Ci potrzebne. Wyjmij puszkę kawy, sól kuchenną, krem lub balsam do ciała. Niektórzy dodają jeszcze cukru lub cynamonu (lub cukru z cynamonem).
2
Do naczynia średniej wielkości (5x5 cm)(najlepiej takiego z zamknięciem)
nalej żelu pod prysznic.
3
Peeling kawowy
Stopniowo dodawaj do niego trzy pełne łyżeczki zmielonej kawy. Zamieszaj. Jeżeli kawy będzie za mało (masa ma być zwarta, koloru kawowego) dodaj jeszcze jedną łyżeczkę (lub więcej, jeżeli masz większe naczynie). Mieszaj masa musi być zawarta i bura. Taka jak na zdjęciu.
4
Do masy dodaj szczyptę soli i trochę kremu lub balsamu. Ewentualnie cynamon lub cukier. Wymieszaj.
5
Peeling z kawy
Pod prysznicem rozprowadź peeling po ciele. Nie spłukuj od razu. Pozwól kofeinie przeniknąć przez skórę.
?

Wskazówki
* Nie zapomnij o dodaniu soli, pomaga ona w wygładzeniu skóry.
* Peeling można stosować również na twarz, w szczególności gdy masz cerę tłustą lub mieszaną. Peeling ma właściwości wysuszające.
* Przed rozprowadzeniem peelingu zwiąż włosy, nawet jeżeli nie masz długich. Peeling kawowy trudno się spłukuje i ziarenka kawy mogą utknąć w twoich włosach.
* Rozprowadzaj peeling zawsze pod prysznicem. Jest to bowiem bardzo brudzący kosmetyk.
* Dodatkowo możesz użyć szorstkiej rękawicy, która wzmocni peeling.
* Peeling jest używany głównie w walce z cellulitem, jeżeli do takich celów go używasz musisz pozostawić go na dłużej w miejscach ogarniętych pomarańczową skórką (ok 10-15 min). Nie zaleca się bowiem pozostawiać go tyle np. na twarzy.
* Jeżeli chcesz walczyć z cellulitem za pomocą peelingu kawowego, możesz zastosować bardziej skuteczną metodę: Nasmaruj odpowiednie miejsca peelingiem pod prysznicem lub w wannie. Następnie owiń je folią spożywczą. Tak "zapakowana", możesz położyć się np. na łóżku (nie zapomnij o ręcznikach) i leżeć tak 30 min.

Powiązane porady

piłowanie paznokci
moczenie stóp w mleku i sodzie
solarium

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Magda
18.11.2015
Litości! Półka, ó zamknięte !!!