tampony vs. podpaski

Co jest lepsze, podpaski czy tampony?

Nasze babcie musiały sobie radzić z kawałkami materiału, które należało wiecznie wymieniać i przepierać, później przyszedł czas na zwykłą watę, która też nie była zbyt wygodnym rozwiązaniem. Na szczęście dzisiaj rynek oferuje nam całą gamę środków higienicznych, spośród których każda dziewczyna wybierze coś dla siebie.
1
Młode dziewczyny częściej decydują się na podpaski, głównie za radą mam i z obawy, że tampon może przebić błonę dziewiczą, co oczywiście jest bardzo mało prawdopodobne. Plusem podpasek jest ich łatwość użycia, nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć jak przykleja się podpaskę do majtek. Pamiętajmy jednak, aby podczas używania podpasek raczej zrezygnować ze stringów.
2
Na noc warto zdecydować się na wersję stworzoną specjalnie do spania. Podpaski są dłuższe i nieco grubsze, niż te do stosowania w ciągu dnia, dlatego możemy spać spokojnie, bez obaw, że coś się przesunie i poplamimy pościel.
3
Do noszenia w ciągu dnia możemy wybrać podpaski do stosowane do obfitości krwawienia. Raczej wszystkie modele są już zaopatrzone w skrzydełka, dzięki czemu się nie przesuwają, a nawet te najcieńsze są bardzo chłonne.
4
Pamiętajmy jednak o regularnym wymienianiu tych środków higienicznych. Nawet jeśli nie krwawimy zbyt intensywnie, podpaskę wymieniamy co 3-4 godziny.
5
Tampony są bardzo dyskretną opcją i pozwalają na noszenie stringów w czasie okresu, a także ubranie stroju kąpielowego i wyjście na basen, czy plażę.
6
Jeśli nie mamy wprawy w zakładaniu tamponu, na początek wybierzmy wersje z aplikatorem. Składa się on z dwóch rurek, a wewnątrz jednej z nich znajduje się tampon. Po otworzeniu opakowania ciągniemy za sznureczek, opieramy jedną stopę np. o wannę i staramy się rozluźnić. Trzymamy aplikator za grubszą rurkę opierając palec wskazujący na cieńszej. Wkładamy aplikator do pochwy, kierując go w górę i do tyłu. Delikatnie naciskamy, wsuwając cieńszą rurkę w grubszą i gotowe. Tampon jest już na swoim miejscu, nam pozostaje wyjąć aplikator i sprawdzić czy sznureczek zwisa u wejścia do pochwy.
7
Tampony dają nam też możliwość wyboru między kilkoma wielkościami, co ułatwia dobranie ich do fazy krwawienia. Dodatkowo niektóre marki tamponów pokrywają je specjalna powłoczką, która ułatwia aplikację.
8
Reasumując, każda kobieta sama podejmuje decyzję, co jest dla niej wygodniejsze. Z reguły jednak panie po wypróbowaniu tamponów, pozostają właśnie przy tej metodzie.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Jedzenie na mózg

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Katarzyna
24.08.2017
Ja zdecydowanie wolę tampony. Dają mi poczucie komfortu, wygody i nie są krępujące. Mogę też dzięki nim chodzić na basen w czasie okresu.
#18808
14.04.2013
Ja osobiście wolę podpaski, bo mam uczucie komfortu.Nie przeszkadzają mi w poruszaniu się i w życiu, bo regularnie je zmieniam i mogę spokojnie wykonywać swoje prace.Co do tamponów używając je czułam dyskomfort i niestety nie zdecyduję się na nie.