doniczka ozdobna

Jak ozdobić doniczkę liśćmi z gliny?
Morwa - specjalista Tipy.pl

Doniczki w Twoim domu nie muszą być nudne! Oto pomysł na ozdobienie zwykłych, terakotowych doniczek. Zamień je już dziś na modne, postarzane doniczki ozdobne. Za pomocą gliny i farby możesz stworzyć prawdziwe cudo i nadać wnętrzu zupełnie inny charakter. Tak, tak. Wbrew pozorom doniczki są bardzo widoczne w domu i rzucają się w oczy. Warto o tym pomyśleć.
P

* doniczka,
* glina plastyczna,
* foremka do ciastek w kształcie listków,
* farba do gruntowania,
* wykałaczka,
* klej w pistolecie, do klejenia na gorąco,
* beżowa farba,
* ciemna brązowa farba,
* werniks postarzający lub lakier od postarzania powierzchni,
* pędzel/gąbka.

1
doniczka ozdobna - krok 1
Doniczkę pomaluj farbą do gruntowania. Najlepsza będzie zwykła doniczka z terakoty. Pomalowaną doniczkę pozostaw do wyschnięcia.
2
doniczka ozdobna - krok 2
W międzyczasie rozwałkuj glinę i wytnij z niej listki za pomocą foremki do ciasta. Wykałaczką narysuj układ żylny na liściach. Jeśli masz glinę do zapiekania w piekarniku, włóż ją do niego zgodnie z instrukcją na opakowaniu gliny.
3
doniczka ozdobna - krok 3
Gdy liście będą gotowe, zacznij je przyklejać do doniczki za pomocą kleju. Jeden na górze, drugi na dole. Niech lekko na siebie zachodzą.
4
doniczka ozdobna - krok 4
Oklej liśćmi całą górę doniczki. A może masz inny pomysł na jej ozdobienie liśćmi? Gdy skończysz, pozostaw doniczkę, aby klej wyschnął.
5
doniczka ozdobna - krok 5
Pomaluj doniczkę na jeden kolor beżową farbą. Poczekaj, aż farba wyschnie (ten kolor farby będzie widoczny w spękaniach).
6
Następnie pomaluj doniczkę lakierem po postarzania powierzchni lub werniksem postarzającym. Pozostaw do wyschnięcia.
7
doniczka ozdobna - krok 7
Pędzlem lub gąbką nanieś warstwę farby w kolorze ciemnego brązu. Pozostaw do wyschnięcia.
8
doniczka ozdobna - krok 8
Na ciemną brązową farbę możesz nałożyć ponownie warstwę beżowej farby. Poczekaj, aż farba całkowicie wyschnie.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Gosia
09.04.2014
super! Mam pytanie, czy zamiast gliny można użyć masy solnej? Będę wdzięczna za odpowiedź. Pozdrawiam.