kartka wielkanocna z pisanką

Jak zrobić kartkę na Wielkanoc – jajko w grochy?

Rose - specjalista Tipy.pl
Kto powiedział, że pisanki są zarezerwowane jedynie dla domowników? Czy dalszej rodziny nie ucieszyłaby ręcznie robiona pisanka, wysłana do nich pocztą? Czas zrewolucjonizować świąteczną tradycję. Umieść ręcznie robione jajko wielkanocne na kartce i wyślij wraz z życzeniami swoim najbliższym. Jak zrobić taką kartkę? Przeczytaj poniżej.
P

* Brystol ozdobny
* Kawałek brystolu w jednolitym kolorze (dobranym do koloru brystolu ozdobnego)
* Farbki akrylowe (w kolorach odpowiadających kolorom ozdobnego brystolu)
* Nożyczki
* Pędzel
* Linijka
* Jajko styropianowe (małe lub średnie)
* Piórka dekoracyjne lub boa
* Pistolet z klejem na gorąco
* Taśma dwustronna
* Nożyk hobbystyczny

1
KARTKA

Z brystolu ozdobnego wytnij prostokąt o wymiarach 15cm x 30cm. Złóż go na pół, żeby otrzymać kwadrat.
2
Z kartonu w jednolitym kolorze wytnij kwadrat o wymiarach 9,5cm x 9,5cm.
3
Od spodu, naklej na kolorowym kwadracie taśmę dwustronną. Przyklej ją wzdłuż krawędzi kwadratu oraz na jego środku. Odklej drugi pasek zabezpieczający taśmy i przyklej kwadrat na środku kartki z brystolu ozdobnego.
4
JAJKO

Przy pomocy nożyka hobbystycznego przekrój styropianowe jajko na pół.
5
Farbami akrylowymi pomaluj je w taki sposób, by pasowało motywem do ozdobnego brystolu, z którego jest zrobiona kartka. W moim przypadku jest to brązowy brystol w kolorowe grochy, dlatego najpierw pomalowałam całe jajko na brązowo. Gdy farba dobrze wyschła, zrobiłam na nim grochy w kolorach odpowiadających tym na brystolu. Ponownie pozostawiłam jajko do całkowitego wyschnięcia.
6
Teraz, przy pomocy pistoletu z gorącym klejem, przyklej jajko na środku jednokolorowego kwadratu.
7
Klejem na gorąco przyklej dookoła jajka piórka dekoracyjne lub boa. Dzięki temu jajko będzie sprawiać wrażenie umieszczonego w puchowym gniazdku.
8
Wewnątrz kartki napisz życzenia wielkanocne, włóż całość do koperty bąbelkowej (możesz dodatkowo owinąć kartkę folią bąbelkową, która zabezpieczy jajko przed zniszczeniem) i wyślij swoim najbliższym.

Powiązane porady

Jajka faszerowane
potrawy wielkanocne dla dzieci - jajka kurczaki

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

roza
17.03.2014
poproszę o przesłanie mi tych pimysłuw na mój adres e mejl bo są super