świerzb

Jak leczyć świerzb?

Gomez - specjalista Tipy.pl
Wydawałoby się, że człowiek XXI w. będzie wolny od „średniowiecznych”, a już na pewno „zeszłowiecznych” pasożytów, takich jak wszy czy świerzb. Okazuje się jednak, że mimo upływu czasu i niezależnie od rozwoju medycyny, problem ten dotyka wielu osób i niestety – wciąż jest dosyć powszechny. Żeby wyleczyć się ze świerzbu, potrzebna jest nie tylko terapia, ale i profilaktyka. Dlatego tak ważne jest zrozumienie w jaki sposób najczęściej dochodzi do zakażenia. Tylko taka wiedza pomoże nie tylko uwolnić się od tego uciążliwego pasożyta, ale również zapobiegać zakażeniom w przyszłości. Zaczynajmy więc..
1
Świerzb wywołują pasożyty, tzw. świerzbowce ludzkie. Ich ofiarą można paść bardzo łatwo: w hotelu na skutek zaniedbań w higienie (brudna pościel, ręczniki), przez bezpośredni kontakt z osobą zakażoną lub przedmiotami będącymi w jej posiadaniu (dotykanie skóry zakażonego, stosunek seksualny, używanie wspólnych przedmiotów, ręczników, spanie w tej samej pościeli, korzystanie ze wspólnej łazienki). Jak więc widzisz, zarazić może się każdy, a okazji ku temu nie brakuje.
2
Osoba chora na świerzb odczuwa bardzo dokuczliwe swędzenie skóry. W miejscach zakażonych świerzbowcem pojawiają się charakterystyczne pręgi. Świerzb jest pasożytem ciepłolubnym, dlatego pręgi te obserwujemy najczęściej między palcami rąk, w okolicach pach i pachwin, a nawet pośladków. Obecność pasożyta może dawać również objawy alergiczne (wysypka, krostki) w miejscach bezpośrednio niezakażonych. Swędzenie nasila się pod wpływem temperatury, czyli najczęściej wieczorem, gdy po gorącej kąpieli kładziemy się spać do ciepłego łóżka.
3
Gdy tylko zaobserwujemy u siebie objawy świerzbu, należy niezwłocznie udać się do lekarza. Ponieważ jest to choroba zakaźna, przebadać powinny się również osoby znajdujące się w bezpośrednim otoczeniu zakażonego.
4
Świerzb leczy się zewnętrznie, nakładając na ciało substancje płynne lub w postaci maści (Crotamiton, maść Wilkinsona, Novoscabin). Smaruje się nimi ciało przez okres około 4-5 dni. Lekarz prawdopodobnie zaleci, abyś przed zastosowaniem leku wziął gorącą kąpiel, która ułatwi wchłanianie preparatu. Świąd powinien całkowicie ustąpić po kilku dniach od zakończenia terapii.
5
Niezwykle ważnym elementem jest również całkowite wytępienie pasożyta z otoczenia. Musisz wyprać pościel, bieliznę i ręczniki w temperaturze 90 stopni, bowiem tylko wysoka temperatura jest w stanie zniszczyć świerzbowca. Dla pewności wyprasuj wyprane rzeczy gorącym żelazkiem. Jeśli twojej bielizny nie wolno prać w wysokich temperaturach, dla bezpieczeństwa wyrzuć ją (lub szczelnie zabezpiecz i poczekaj 10 dni aż pasożyt zginie, a następnie wypierz ją w pralce). Dokładnie wypierz dywany, wyszoruj podłogi, wyczyść na mokro tapicerki i pościeraj meble. W sklepach dostępne są środki przeciwpasożytnicze, które pomogą ci wyplenić pasożyta z domu na dobre.
?

Wskazówki
* W ramach wsparcia w walce ze świerzbem zaleca się przyjmowanie ziół o działaniu przeciwpasożytniczym. Naturalny zestaw wyciągów z takich roślin znajdziesz na przykład w suplemencie Para Farm (do kupienia tutaj).

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podbrzusze
infekcje bakteryjne pochwy
Jak leczyć kiłę

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

nieznany
15.01.2016
Witam! Brałam iwermektyne na świerzb i nie pomogło czy jest coś jeszcze takiego żebym się tego pozbył? Jestem obecnie w Czechach pomocy
ucz15417
11.01.2016
Znalazłam poradnik dzięki któremu pozbyłam się świerzbu w ciągu dwóch dni domowym sposobem :)
http://bit.ly/1PnSzct