pobudka

Jak się rozbudzić rano?

Jeżeli źle spałaś w nocy, rano na pewno trudno jest ci wstać i się dobudzić. Jak pozytywnie zacząć dzień po nie najlepszej nocy? Wcale nie musi on być stracony. Oto porady na dobry poranek.
1
Nie wstawaj natychmiast po zadzwonieniu budzika, ale poprzeciągaj się chwilę w łóżku.
2
Jeżeli śpisz przy zamkniętym oknie, zaraz po obudzeniu otwórz je, nawet, jeżeli jest zimno. Rześkie, poranne powietrze oraz śpiew ptaków przywrócą cię do życia.
3
Codziennie rano wykonuj krótką gimnastykę. Skłony, rozciąganie oraz przysiady wspaniale rozbudzają i natychmiast dodają energii.
4
Weź krótki prysznic, byle nie za ciepły, gdyż gorąca woda jeszcze bardziej cię rozleniwi. Użyj cytrusowego żelu pod prysznic lub innego o świeżym aromacie. Po prysznicu wmasuj w całe ciało szybko wchłaniający się balsam – chyba, że masz czas i ochotę czekać, aż wchłonie się ciężki krem lub masło do ciała.
5
Włącz radio. Poranne audycje radiowe nadawane są właśnie z myślą o śpiochach, których należy porządnie obudzić. Często są one zabawne, co dodatkowo pozwala zapomnieć o śnie.
6
Zrób sobie kawę, taką, jak lubisz najbardziej. Sprawi ona, że resztki snu odpłyną w zapomnienie. Pamiętaj jednak, że kawy nie powinno się pić na pusty żołądek, ponieważ działa ona drażniąco, nawet z mlekiem. Wypij ją więc po śniadaniu.
7
O śniadaniu nie możesz zaś zapominać i nie możesz nie mieć na nie czasu. Jeżeli go nie zjesz, możesz zasłabnąć np. w drodze do pracy, a tego chyba wolałabyś uniknąć. Przygotuj więc coś lekkiego, ale i pożywnego. Może to być musli z mlekiem lub jogurtem, ale najlepiej takie przygotowane samodzielnie lub kupione w sklepie ze zdrową żywnością. Większość płatków śniadaniowych dostępnych w zwykłych sklepach zawiera o wiele za dużo cukru i tłuszczu – równie dobrze mogłabyś sobie nasypać miseczkę batoników. Jest to kaloryczne, ale nie pożywne.
8
Możesz też zjeść kanapki, z czym chcesz: z serem, szynką, ozdobione plasterkami pomidora, ogórka, papryki lub innych warzyw. Może to być też jajecznica z bułką albo omlet. To, co wybierzesz na śniadanie, zależy od twoich upodobań, jednak powinno ci dać odpowiednią dawkę energii na rozpoczęcie dnia.
9
Jeżeli w pracy nie masz możliwości wyjść gdzieś na lunch, rano koniecznie przygotuj też drugie śniadanie, które zabierzesz ze sobą. Mogą być kanapki, sałatka, serek homogenizowany lub jogurt i owoce. Dobrze jest też wziąć ze sobą coś słodkiego, np. wafelek lub batonik.
10
Poprzedniego wieczora nastaw budzik odpowiednio wcześnie, by rano nie biegać w popłochu. Pierwszą rzeczą, z której zapewne zrezygnujesz spiesząc się, będzie śniadanie, a to niekorzystnie odbije się na twoim samopoczuciu w ciągu dnia, a także na twojej przemianie materii.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Lunatykowanie
zmęczenie
ćwiczenia na bezsenność

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

ja:)
04.04.2012
dzięki to jest suuper:**