wybór konta

Jak wybrać konto bankowe?

Wybór zarówno baku, jak i samego konta, to decyzja na wiele lat. Oczywiście można zawsze zmienić bank, jednak znacznie lepiej jest już na początku dokładnie przemyśleć decyzję i dokonać właściwego wyboru.
1
Do wyboru masz banki wirtualne i realne. W banku wirtualnym wszystkie czynności wykonujesz przez Internet, a wszelkie opłaty są albo niższe, niż w banku tradycyjnym, albo nie ma ich wcale. W banku tradycyjnym zawsze będzie trochę drożej, ale takie banki posiadają też specjalny rodzaj kont internetowych, które obsługuje się wyłącznie online i które również pobierają niższe opłaty, bądź nie pobierają ich w ogóle. Dużą wadą kont internetowych, czy banku wirtualnego jest jednak to, że w przypadku awarii Internetu, czy przeciążenia serwerów banku, nie dostaniesz się do swoich pieniędzy.
2
Weź pod uwagę ilość placówek lub bankomatów danego banku w okolicach twojego miejsca zamieszkania, czy pracy, a także dostęp do nich w przypadku wyjazdu.
3
Sprawdź wszelkie opłaty związane z funkcjonowaniem konta, jak opłaty za jego prowadzenie, za kartę, za wydanie duplikatu karty, odsetki za debet, opłaty za przelewy, oprocentowanie konta itp.
4
Dokładnie sprawdzaj wszelkie promocje. Raczej nie zdarza się, by nie było czegoś napisanego drobnym druczkiem, a takie informacje są zawsze najważniejsze. Często pozornie wspaniała oferta jest otoczona licznymi uwarunkowaniami, jak np. niezwykle duże oprocentowanie rachunku, ale tylko przez kilka miesięcy, przelewy za darmo, ale tylko w ramach jakiegoś limitu, brak opłat za konto, ale tylko przy określonych miesięcznych obrotach, itd. Wszystkie „ale” są oczywiście napisane małym druczkiem.
5
Zastanów się, jakie znaczenie ma dla ciebie prestiż banku. Zwykle jest tak, że znane już od dawna banki mają gorszą ofertę, ale ich atutem jest bardzo długa obecność na rynku, wzbudzająca zaufanie i dająca poczucie, że lokujesz swoje pieniądze do pewnej i uznanej instytucji. Młodsze banki natomiast bardziej dynamicznie dostosowują się do realiów rynku i oczekiwań klientów, mają lepszą ofertę, bogatszy pakiet usług itd., ale ich wadą jest krótsza obecność na rynku.
6
Zastanów się, jaką mniej więcej ilość operacji będziesz wykonywał w ciągu miesiąca. Od tego zależy, czy bardziej korzystne będzie dla ciebie konto z wyższą opłatą za jego prowadzenie, ale bez opłat za poszczególne transakcje, czy konto z niższą opłatą za prowadzenie, ale za to z opłatami za transakcje.
7
Zapoznaj się z ofertą usług dodatkowych. Jeżeli nawet obecnie nie planujesz z nich korzystać, być może za jakiś czas się to zmieni. Warto więc wiedzieć, co dany bank oferuje, być może są to dodatkowe ubezpieczenia, fundusze inwestycyjne, lokaty itp.
8
Sprawdź jakość obsługi danego banku, zwłaszcza tej filii, którą będziesz odwiedzał najczęściej. Dodatkowo możesz zadzwonić na infolinię.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Zapominanie numeru PIN
używanie karty kredytowej
karta kredytowa i debetowa

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

joannawitt90
27.06.2015
Też korzystam ze strony mforexu.pl, ale na razie z wersji demo, ćwiczę przed wielkim występem
moroewula
24.05.2015
Ja wybrałam konto bankowe kusząc się promocjami, ale nie polecam, promocja się skończyła i nawet nie zauważyłam kiedy bank zaczął obciążać mnie kosztami za płatności za rachunki i za bankomaty, dlatego swoje oszczędności inwestuję na platformie mforex.pl, a tylko zostawiłam sobie niewielką lokatę